söndag 9 augusti 2009

Ett nytt liv!

I morgon kommer jag att börja leva ett nytt liv! :o) Sommarlovet är slut och jag börjar jobba. Vi i kollegiet har några planerings- och städdagar innan eleverna börjar. Nu känns det ovant att tänka sig ett nytt läsår, men det brukar gå bra och man är fort på spåret igen. Jag har jobbat trettio år som pedagog, först som förskollärare och jämsides med på tok för mycket studier de senaste sjutton åren som lärare.

Förhoppningsvis blir det ett nytt liv på flera fronter. Speciellt när man är 50+ får man sköta sin hälsa. I sommar har jag läst böcker av Sanna Ehdin och gillar denna kloka kvinnas tankar.

Tomma häften väntar på att fyllas med idéer och dylika finns, bara tiden infinner sig. Här på Lyckoslanten är många projekt i planeringsstadiet och dem ska jag gärna dela med mig av när det blir så dags. Ett nytt liv med sunda rutiner och trevliga projekt väntar!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Roligt att du lämnade ett spår hos mig :)
    Blev så nyfiken så jag har kollat igenom din blogg, kom inte fram till varifrån du är, men gissar att ni besökte stranden vid Yyteri?

    Önskar dig riktigt fina sista lediga dagar innan skolstarten!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!

    Tack söta för din kommentar!! =) Du är så hjärtligt välkommen åter såååå....

    Härliga böcker du läst..berikar sommaren och livet i stort!! =)

    Stor kram Malin

    SvaraRadera
  3. sunda rutiner, ja... vi är många som borde satsa på sådana i höst!
    tack för titten hos mig o välkommen åter!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.