fredag 18 september 2009

Ute men inne

Det pågår byggnationer på Lyckoslanten. Mannen bygger något som folk kanske tror är ett utedass. Det är dock en början på en utbyggnad till ett skyddstak för soptunnor och vattenpost.
Det finns två separata garagebyggnader på Lyckoslanten. Nu har det ena garaget, liksom det förra byggts till med fyrtio kvadratmeter. Jag har en förhoppning att man kan förvara en hel del där så det blir mindre prylar härinne. Denna utbyggnad finns rakt bakom mig på den första bilden jag fotograferade av det kära lusthuset denna afton. Tänk att det blir varmt på nolltid (infravärme) i lusthuset och jag hade nästan glömt hur avkopplande en stund där kan vara.Kvällen bjöd för övrigt på en skön behandling av min naturterapeut och sedan en rödkålssallad med purjolök, äppel och vinegrette i uterummet. Det enkla är det goda! Önskar er alla en trevlig helg! Jag ska på kalas med närmare fyrahundra andra i morgon kväll!

7 kommentarer:

  1. Nej, man kan väl aldrig få för mycket utrymme!
    Ser så mysigt ut i ert lusthus.

    Ha en trevlig kalaskväll!

    SvaraRadera
  2. Oj va mysigt det ser ut i lusthuset. Ett sånt hus har jag länge velat ha. Perfekt med infravärme så man slipper frysa. Va kan det va för kalas med så många gäster...själv ska jag på ett bröllop imorgon. Har aldrig varit på ett höstbröllop förut. Spännande! Jag har faktiskt ingen egen blogg om du undrar. Men tycker om att titta runt hos er andra o få tips, ideér o inspiration. Ha en bra helg! H: Ann-Lis

    SvaraRadera
  3. Jag ska inte på bröllop, faktiskt på 60 årskalas, så kanske någon annan bloggare ska dit! :o) Och "my sister in crime" - tyckte väldigt mycket om A-C:s "hemma-hos-dig"! :o)

    SvaraRadera
  4. Jag hade faktiskt ett inlägg om vårt lusthus på gång, men nu får det vila lite när jag ser vad du bloggat om ;o) Hoppas ni får en trevlig kalaskväll !

    SvaraRadera
  5. Ser precis så trevligt ut som jag tänker att det skulle gör i ett lusthus den här tiden på året:) Blir nog ett måste i framtiden! Hoppas kalaset var trevligt! J

    SvaraRadera
  6. Hej
    Du får så gärna länka till mig. Jag är allt inne å kollar runt hos dig också. Så kul med musik, hos oss är det dottern som spelar tvärflöjt med min mans bror är heltidsmusiker, spelar just nu i Bingolotto med Lotta Engberg i Sverige.Det är levande med musik sätter igång bra känslor i kroppen.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  7. åh, ni har ett lusthus också - härligt! själv är jag sugen på ett växthus med några tomatplantor o så lite sköna stolar o sånt.
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.