tisdag 15 september 2009

Rosor för fötter

Plötsligt händer det! Mina bara fötter har frivilligt klätt på sig! Har slängt de gamla tofflorna och sytt nya enligt olika Tildamönster. Storlekarna varierar, men fötterna är de samma...

Jag virkade de här rosorna enligt mönster som finns på Elsas virkblogg.

Färg som passar mig bättre än rosa.

Köpte denna pläd "Mormor" på Hemtex. Där finns färgen lila som nog passar bättre hos mormor (min mor). Fortast möjligt flyttar den dit. Kunde inte motstå mormorsrutorna, helt enkelt.

Experimenterade med storlekar och de här blev några (flera) nummer för stora! Måste spana in någon i bekantskapskretsen som har större fossingar än vad jag har.

De här sitter däremot perfekt och ser inte fullt så lustiga ut med fötter inuti! Jag har fler tofflor på gång i mitt syrum och kan tänkas de dyker upp någon gång. Jag har så många "läxor" ;o) som ska göras på kvällarna, så tiden för kreativa aktiviteter är minimal.

10 kommentarer:

  1. Whoaw, vad de ser mysiga ut dina fotkläder! Rosorna som du virkat var bara så söta. Jag är en sån som gillar lila nyanser väldigt mycket.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka mysiga tofflor!
    Skulle passa mina frusna fötter...
    men medan gamla mor min stickar sockor
    klarar jag mej ;o)
    Ha en bra dag! /V.

    SvaraRadera
  3. så gulliga tofflor du gjort! det börjar onekligen kännas lite svalt om fossingarna, så snart blir också jag tvungen att skyla dem med någon typ av textilier. mot min vilja, dock.
    pläden är ju ljuvlig - hur nänns du ge bort den?
    ha en trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  4. De är så härliga Tildatofflorna och inte alltför svåra att göra heller. Jag har införskaffat material för toffeltillverkning,för man kan ju inte ha för många, men inte riktigt kommit igång ännu.

    SvaraRadera
  5. Oj så gulliga tofflor du pysslat ihop. Dom virkade rosorna är hur fina som helst :O)

    SvaraRadera
  6. Oj, så söta tofflor du gjort!!

    SvaraRadera
  7. Hejsvejs Ansi!
    Tog mig tid att kolla in din blogg , man blir så glad att läsa i den ... söta och säkert sköna tofflor. Dem kan dina fötter njuta av efter sväng om på dansgolvet... Vi ses i festens tecken :) // kram maria

    SvaraRadera
  8. Härliga tossor!
    Tror jag ska ta och tipsa min mor om det där översta paret ;) Hon är nämligen stick- och virkkunnig vilket jag inte är...
    Jag blir alltid så impad av såna som gör Tilda-dockor! Jag skulle nog inte klara av det där pillandet med små detaljer :P
    Vilket bra sätt att återanvända duken!

    SvaraRadera
  9. Tofflorna ser jättemysiga ut...passar bra nu när höstmörkret faller på!! En matrioscka såg ju dagens ljus idag så vem vet vad som händer innan jul..;) J

    SvaraRadera
  10. Svar: Tack! Det går ju alltid att kolla under etiketterna för olika rum, särskilt allrummet har bytt skepnad flera gånger under min bloggtid ;) Men man hinner ju förstås inte börja läsa igenom alla gamla inlägg när de är närmare 400 st...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.