söndag 15 november 2009

Helg i huvudstaden

Trevligt att ni är med och tävlar! Tack för snälla kommentarer! Nu har jag kommit hem efter en helg full av upplevelser i Helsingfors. Jag och mina tre väninnor åkte charter - bekvämt och lyxigt, speciellt som man blev hämtad och förd till och från trappan av taxi en lång bit av resan. :o) Här kommer bilder litet huller om buller  av Svenska Teatern, som bjöd på föreställningen "Såsom i himmelen" med "Gabriellas sång" och ett julskyltat Stockmann  och det bästa av allt sönerna, som jag fikade med på Boulevard cafésalong. Trevligt! (Jag ber om ursäkt för oskarpa bilder, som fångats i flykten!)
När det gäller shopping lyckades vi allra bäst på Flash, helt i min stil!  Där hittade jag en fin tunika, men kan det bli mer rätt än att köpa långärmat med text "Carpe Diem/Fånga dagen" och "Carpe Momentum/Fånga stunden" och när detta packas i en väska med citat: "Skratt är vackert. Du är vacker. Vackrast är du när du skrattar." Vi har skrattat mycket den här helgen!

7 kommentarer:

  1. Åhhh så underbart allt låter. Sån´t som man behöver. Såsom i himmelen är ju bara så ......bra!
    Flash har varit en av mina favoritaffärer länge. Ibland har de mycket i min smak och ibland nästan inget. Det har hänt att det varit för mycket orange där.
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig helg du haft och lyckade inköp ser jag att det blev!
    Vi hoppas på en bra arbetsvecka ;o)

    SvaraRadera
  3. Underbart! Jag ler när jag läser, känner att du haft det härligt!
    Ha en fortsatt skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppenhelg, och bilderna ser ut att vara tagna i någon storstad ute i stora världen :O)

    SvaraRadera
  5. låter som om den helgen inte var helt misslyckad ;)
    tack för att vi fick vara med på ett hörn :)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar helg! Gabriellas sång, så vacker! Skönt att ha en så bra helg att se tillbaks på. Fina tröjor! Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Härligt med omväxling i vardagen. Jag var också i Hfors över helgen och det känns som en energikick.
    Härliga tröjor du har hittat med så fin text. Tack för tipset... jag brukar göra smycken med texten Carpe Diem men Carpe Momentum var nytt för mig, men något som jag gärna skulle använda!
    Ha en fin vecka!
    Kram Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.