tisdag 26 januari 2010

Home sweet home


Som synes på klockan kom jag hem före halv tre idag. Det är en nyhet i min läseordning att jag har en dag då jag slutar så tidigt, blott att jag inte glömmer bort mig i uppgifter i skolan. Jag trivs bäst med att planera hemma vid mina egna apparater och böcker.

Klockan och skylten köpte jag på Stockmann i helgen. Jag har placerat dem på varsin sida om köksfönstret och jag känner mig litet som Mr. Bean när jag har fotograferat så att det ska synas att det är ljust ute! Hihi! För en stund sen lyste solen som bara den och att se den ger ny energi!

Idag kom ett paket med trevligt innehåll: Tildatyger och massor av inspirerande pappersmaterial i pigga färger. Genast börjar det klia i fingrarna, men innan dess finns här annat att göra. Varsågod, ta en choklad dagen till ära!

17 kommentarer:

  1. Tack!
    En extra kram till dig idag ... ;0)
    Jo, solen är alltid välkommen,
    åtminstone när det hotas med snöstorm!

    Ha en skojig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Så underbara skyltar! Kram på dig!/Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej där! Ja ljuset ger energi som är bäst att fylla på. Fin klocka och söt skylt som välkomnar i ditt hem. Visst är det skönt att få sitta hemma och jobba ibland. Det finns ett lugn som jag saknar på skolan.
    Angående att fylla på så åker jag till Älvsjömässan på Matematikbiennalen nu på to-fre. Det är spännande att få lyssna på alla duktiga föreläsare och inspireras av alla utställningar från olika skolor.
    Ha det gott och tack för chokladen!
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en fortsatt bra kväll.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. vilka söta saker du fick hem från huvudstan. så skönt det låter med en kortare dag i veckan. se nu till att utnyttja den på bästa sätt! tack, jag är väldigt sugen på choklad, men just nu är sånt no-no, så nån annan får ta min andel ;)
    kram

    SvaraRadera
  6. Vad är det för en dag,är det en vanlig dag... ;o)
    Vet du vad .Jag fick också ett sånt paket i dag från Panduro...
    Jag hinner inte blogga längre tycker jag ( men inte tänker jag sluta ) , men jag kikar in hos er ibland. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder och så otroligt skönt att få vara hemma när det är ljust på en vardag. Skönt! Gissar att det ska sys nu när det kommit leverans:). Chokladen ser verkligen mumsig ut, slurp:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Söt klocka och skylt! Jag känner igen mig, planerar också helst hemma :O) Tack för chokladbiten...sådana slinker ner hur många som helst så snart är din skål tom :O)

    SvaraRadera
  9. Åh så skönt att sluta tidigare nån dag. Vår klocka visar över halv fem varje dag vi kommer hem... Så fina saker du shoppade i huvudstaden!

    SvaraRadera
  10. Vilken söt klocka, ja skylten var söt den med. Jag har börjat sätta tänderna i de nya Tilda sakerna. Så roligt. :-)
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  11. Hej gumman

    så skönt att nån har inspiration,,,för här vete gudarna vart den är. Jag känner mig så trött och urlakad på allt,,,man ska inte klaga men just nu känns det bara så. Underbara bilder du visar,,,,som vanligt:) Och cafet ja jisses så mysigt.

    ha d gott
    Stor Kram Sari

    SvaraRadera
  12. Jag hade missat förra inlägget! Vilket ställe! Det bara måste jag besöka nån gång!!!

    SvaraRadera
  13. Fina saker som du köpte på Stockman. Alltid roligt att förnya sig.
    Och flitig att pyssla är du, själv får jag inget gjort. Massor som väntar på mig men...
    Tack för den goda chokladen;o)
    Ha de bra i stormen!!
    Maj-Gun

    SvaraRadera
  14. Åå så fina skyltar, o så fin klocka!!
    vårigt o fräsht!!
    kramis ♥

    SvaraRadera
  15. Tack för den vackra konfekten, sött och gott, men tyvärr få man hålla igen efter julens fröjder ;)
    Visst har vi fått längre dagar och det vill vi naturligtvis fånga och utnyttja i alla lägen.
    Spännande med Tilda-tyger och pyssel. Själv är jag "fast" i lite papperspyssel för tillfället, men tyvärr kommer man alltid till det skedet när det fattas det lilla extra, ett sött band, etikett, osv trots att korgarna är fulla med diverse ting ;)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  16. Roligt att få sluta tidigare en dag. Fina saker du köpt! Gillar både klockan och skylten. :)
    Låter som ett härligt paket det där! Så nu behöver du inte gå sysslolös på kvällarna misstänker jag! ;)
    Skulle gärna ta en av den goda chokladen, eller två... ;)
    Ha en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  17. Åh, vilken vacker skylt, och klockan var såå fin! Tack för chokladen...Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.