söndag 17 januari 2010

Lyckligast

Jag älskar citat. Därför var jag snabb att överta stafettpinnen i den citatstafett som Casa de Sabina överlämnar till dem som besöker hennes blogg. Mitt dagens citat är:

Den är lyckligast -

han må vara kung eller bonde-

som finner lugn och ro i sitt hem.
- Johann Wolfgang von Goethe

 
Förresten kan jag visa Åremössan jag stickade i går kväll. Det gick snabbt att sticka med stickor nr. 10. Här har jag dragit ner den över ansiktet så den ser gles ut, men annars är den jätteskön. Jag köper mitt garn från den här butiken. Ha en bra start på den nya veckan!


17 kommentarer:

  1. Samma här, citat och kloka ord är också något jag gillar.
    Passande bilder till de tänkvärda orden.
    Snygg mössa!
    Önskar dig en bra arbetsvecka! /Bea

    SvaraRadera
  2. Fin mössä - till Åre? Du skaffar dina garn från butiken eller nettbutiken..?

    SvaraRadera
  3. Ett mycket bra citat! Och vilken fin mössa!

    SvaraRadera
  4. Citat och visdomsord tycker jag också om.
    Mössan ser skön ut och det gick verkligen snabbt att få den klar.
    Önskar dig en trevlig vecka som ligger framför!

    SvaraRadera
  5. Fina ord och bilder! ...och mössan!

    Nu har skrattmusklerna fått sig en omgång :0D
    Jättebra revy !

    Skön arbetsvecka till dej! V.

    SvaraRadera
  6. Första gången jag besöker din fina blogg. Vilka fina saker du gör. Är dina dockor till salu?

    Ha en mysig dag!

    SvaraRadera
  7. Låter som en mössa jag också skulle kunna ha tålamod att sticka ;)
    Citat är korta också koncista, slår huvudet på spiken:)

    SvaraRadera
  8. Bra citat som du skrev. Så är det......så sant.
    Väldigt vad du har varit flitig med händerna.
    Tilda är så söt och mössan ser mysig ut.
    Ha en bra vecka
    Kram/'
    annika

    SvaraRadera
  9. Vilket suveränt citat... hade inte hört det förut. Men så sant, så sant!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  10. Fint citat.

    Mössan är ursnygg!

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera
  11. Fin mössa! Härligt stämningsfulla bilder till citatet.
    Ha en fin vecka.
    :-)

    SvaraRadera
  12. Lugn och ro i hemmet ja, det har jag. Mitt hem är som ett litet ulligt bo där vi kurar jag och Mini:). Snygg mössa, hoppas mamma har tänkt sticka en till mig:). Älskar mössor!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  13. fint citat och fin mössa. jag stickade åtta sådana mössor förra vintern, men det var ju inget storverk, för som du sa svängerr man ju ihop en på nolltid :) kram

    SvaraRadera
  14. Det där var ett bra citat :)

    SvaraRadera
  15. Vilken mysig blogg du har, första gången jag är här. Fint citat och snygg mössa.
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Hej vännen
    så fint du skrivit o så sant:)
    Mössan är hur fin som helst,,,jag ÄLSKAR mössor el egentligen alla huvudbonader:) jättekul att läsa om dig oxå, man får ju en hel annan bild när man får veta litegranna:)
    Måste oxå säga att jag gillar din blogg skarpt:)
    ha d
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Fin mössa men själv är jag inte nån hejare på att sticka;). Har stickat några tröjor i "ungdomen" som mamma fick göra färdigt åt mig. Det vill säga tålamodet inte räcker ända till slutet.Ha det bra !!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.