söndag 21 mars 2010

Tupphönan

Nu har en Tildahöna invaderat Lyckoslanten, eller rättare sagt en tupphöna vad jag kan se.  Kanske kunde jag ha förminskat sömsmånen i kammen... Hur som helst gillar jag den!
Det börjar smyga in en aning påsk här eftersom, men det blir mycket enkelt med någon fler Tildafigur, ägg och blommor.
Under den senaste veckan har jag haft förmånen att få ha alla tre sönerna hemma i olika repriser. De berikar mig alla på olika sätt med sina specialintressen. Den här helgen har jag haft kvalitetstid med den yngre tvillingsonen. Vi har båda varit kreativa, men litet träning har också smugit sig in. Zumban har nu kommit hem till mig också.
Nu fick vi en vacker dag, som ska fyllas med allehanda! Vi fortsätter njuta av sonen, mina föräldrar ska få besök och jag ska lyssna på körsång. I morgon blir det teater (språkbad igen) med min svägerska och sedan är veckan fulltecknad både morgon, middag och kväll. Precis som det kan vara när man är mitt uppe i livet! Tack för alla trevliga hälsningar!

24 kommentarer:

  1. Vilken jättefin tupphöna, du syr så otroligt fina Tilda-figurer. Finare påskpynt kan man inte ha! Här har det snöat idag, jätteflingor. Men nu har det tur och väl slutat.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så fin Tildahönan är där hon sitter. Vad skönt att ni har soligt väder, här har vi som sagt snöstorm.....Önskar dig en skööön söndag vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Oj... så fin tupphönan är. Den skulle man inte tacka nej till som påskprydnad. Själv har jag blivit lat att pryda något mycket till påsk. Påsken är så kort. Men påskblommor skall jag!!

    Trevligt att få ha hem sönerna. Zumba är verkligen inne nu, jag skall verkligen ha det provat nån gång.
    Ha det gott och stressa inte!!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kvalitetstid med sönerna!
    (Har också 3 st)

    Tupphönan blev FÖR häftig!
    Hon (han) skulle gärna få flytta hit :)

    Du lär nog se när utställningen blir av!

    Skön solsöndag till dej!
    Det blev 10 km på promenaden idag!

    SvaraRadera
  5. Otroligt fin höna! Vilket sött tyg till byxorna, helt perfekt till påskfigurer.

    SvaraRadera
  6. Så mycket trevligheter du har för dig. Vad fin hönan är, ser så välsydd ut, du är duktig.

    Jag har hört talas om Zumba, finns här på orten också. Men jag har inte provat det.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Jättesöt tupphöna! Jag har också tänkt sy den men det har liksom inte blivit av ännu! Ha en skön fortsättning på söndagen!

    SvaraRadera
  8. vilken tjusig tupphöna! du kan, du!
    vad roligt att du fått njuta av alla tre sönerna. det är ju inget som händer dagligen numera!
    berätta sen hur det går med zumban och om du kommer dig för att träna på egen hand. jag är lite sugen på det, jag med, men jag gillar inte grupper.
    skön fortsättning på söndagen. kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin Tilda tupp eller höna,spelar ingen roll jättefin'
    Hur gick det med Zumban, var det svårt? roligt? lätt att följa videon??

    SvaraRadera
  10. Hej vännen, kramar till dig. Söt tupphöna.

    SvaraRadera
  11. Så söt tupphöna ;). Du gör så charmiga Tilda figurer! Kul att du har fått ha pojkarna hemma. Jag såg din musicerande son på tidningen häromdagen, han börjar vara kändis nu, det är dagspressen och radio om vartannat ;).
    Oj, finns det zumba video nu också, det borde jag pröva så att jag skulle hänga bättre med då vi har zumba på jobbet hihi.
    Trevlig vecka!
    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  12. Vilken söt tupphöna du gjort! Här blir det också sparsamt med påskpynt,men lite har redan kommit fram.
    Zumba ska jag också ha prövat! Det verkar roligt.Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  13. H-n var söt, din tupphöna! Tildafigurerna är det bästa påskpyntet och har man en gång gjort dem håller de livet ut.
    Låter som en trevlig helg med sönerna.
    Zumba har jag inte hunnit prova än, fast jag älskar att dansa.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  14. Men vet alla vad Zumba är...alla utom jag????
    Nu blir jag så nyfiken så jag nästan spricker.
    Men hörru så hälig Tildatupp du har tillverkat. Verkligen charmig.
    Jaaa det är så trevligt att umgås med sina barn. Nu blir det mycket med den äldste eftersom vi hjälper till i renoveringen och de andra två finns ju inte i Sverige just nu.

    Kram annika

    SvaraRadera
  15. Vad fin han är, tupphönan!
    Här blir det inte så mycket påskpynt eftersom vi knappt är hemma under påsken.
    Härligt att du fått möjlighet att träffa alla dina barn!
    Jag vet inte heller vad zumba är för något......!
    Ha en bra vecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  16. Men vilken söt tupphöna med fina blommiga och spetsprydda byxor. Du är väldigt duktig på att skapa vackra ting.
    Zumban verkar vara väldigt populär just nu och det är många kollegor som nappat på vinterns kurser :)
    Barn berikar alltid livet och det är ngt att vara glad och tacksam över!
    Ha en bra arbetsvecka! /Bea

    SvaraRadera
  17. Visst är zumban kul ;O) Och vilken kulig höna!
    Vår vecka är också fullspäckad med program...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  18. Nämen ååh vilken söt höna!Du är då verkligen duktig på att sy!

    SvaraRadera
  19. Hoppas att helgen varit bra, jag önskar dig en Trevlig vecka! Vårkramar till dig goa bloggvän! Therese

    SvaraRadera
  20. Så fin din höna är, rosetterna i sidan är väldigt fin detalj!

    SvaraRadera
  21. God Morron min vän! Vad skönt det lät med solsken idag, här har vi väldigt grått o mulet. Men det är bara att ta på sig ett par färggranna stövlar o trotsa vädret o gå ut med vovven o se glad ut! Ha en fin Tisdag! Kram Therese

    SvaraRadera
  22. Fint påskpynt!
    Du har så härligt rikt liv, man blir glad av att kika in här!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  23. Gud så söööööööööt!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  24. Vikken " goskit " :-D

    Forstätt ta vara på dagen och fortätt njuta av livet.
    Du delar så mysigt med dej av dina gobitar åxå.
    Tusen tack

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.