tisdag 8 juni 2010

Spets, brodyr och award

Idag har vi haft en enligt mig typisk dag för den här tiden. Det är vackert i naturen, men mulet och kallt. Samtidigt är det skönt att pyssla och läsa en sådan här dag. Jag har legat rejält på minus när det gäller sömn och har nu tagit igen en del. Städade litet och hittade en väska med spetsband som jag köpte på Kungens Lilla Piga i Gamla stan i Stockholm.
Satte litet sprätt på de dryga fem meter gardinkappa, som jag hade tänkt ha i lusthuset, men som inte räckte till...
De vita tunikorna blir fler och fler, medan alla vita jeans i garderoben av någon förunderlig anledning har krympt under vintern...
Så ledde jag in er på dagens huvudämne, nämligen den "tionde bilden", en utmaning till den award, som jag för en tid sedan fick av Skogsdoft & havsbris. Mitt liv har varit aningen intensivt på senare tid och jag hade totalt glömt bort detta! Tack Lilith!
 Nyttiga smoothies kan kanske töja ut de vita jeansen.
Nu har jag flera (icke pedagogiska böcker) på gång. Det är längesedan!
Se där, nu visar solen sig! Hoppas att den även lyser på dig!

14 kommentarer:

  1. Jaa, man behöver verkligen vänta in sig själv emellanåt......det är bra så länge man kan det och har förmågan att stanna upp lite grand....

    Så läckert du gör med gardinkappan! Något att spara i minnet tills det dyker upp tillfälle att använda idén.

    En smoothie kan väl bara vara nyttig....?

    En fortsatt lugn dag önskar jag och kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. I min garderob finns det också plötsligt en hel massa vita skjortor och tunikor :) Står och tummar olika i butikerna, men kommer alltid hem med vita...
    Här kikade solen också precis fram! Ska gå ut och plantera mina vita (!) och rosa blommor.

    Enjoy reading!

    SvaraRadera
  3. Så skönt för dig att få göra helt andra saker nu. Så kreativ du är! Sött att sy så på klädhängaren. Just det....jag köpte en fin hängare i lördags.
    Vi har avslutning på torsdag och jobbar en del nnästa vecka. Jag sitter med en Powerpoint om Läsförståelse som vi ska ha på en studiedag 12 augusti...för F-åk 9. OpenOffice är s__t! Datorn hänger sig och så står det att OpenOffice har kraschat. Kul då man ska spara...GRRRRR. Nu tar jag och gör något annat.
    Känner igen det där med garderobskrympning.
    En kollega och jag brukar gå ca 80-90 minuter tidigt varje morgon på sommarlovet...så ska det bli i år också.
    Ha det så himla skönt nu med böcker och tyger och spetsar och.....
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Så många fina spetsar du har !
    Nu ska jag också införskaffa mycket läsvärt och ta igen det jag inte hunnit med i vinter.
    Solen den visar sig lite i alla fall och nu ska jag snart och röra på mig i zumban :)
    Sköna dagar önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Det blev en vacker sprätt på gardinkappan, få se nu om jag får igång mina bilder i kväll det lär vara en hårddisk som inte ville vara med .nu skiner solen igen .Ha en trevlig kväll,Nette

    SvaraRadera
  6. Visst är det fantastiskt att få läsa böcker för att man vill, inte för att man måste! Mycket fint du har gjort också.

    SvaraRadera
  7. Skönt när man får ta igen sig lite och inte gå slaviskt efter klockan.
    Så sött med spetsar och du har en mängd vackra idéer som det lilla extra på galgen som är så vackert.
    Med tanke på vita jeans, säg det som varar beständigt ;)
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  8. Javisst är det konstigt med kläder som krymper under vintern, sådana finns även i min garderob. :)
    Galgen blev superfin. Så fin att den skulle matcha med en brudklänning.
    Här har det varit rätt soligt hela dan och jag har njutit av trädgårdsarbete.
    Ha så bra!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  9. Vackra tyger och spets.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Vilka fina galgar du sytt!
    Nu blev jag sugen på att pyssla lite när det blir sommarlov.
    Tunikan känner jag igen, den är jättefin!
    Visst är det typiskt att kläderna alltid ska krympa under vintern. Jag har exakt samma problem, jag har tre kg övervikt sedan förra året men huvudsaken är ju att vi är friska.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  11. Låter skönt att kunna ägna sej åt precis det man vill... sova, läsa, pyssla :O) SNART är det också min tur!!

    SvaraRadera
  12. Som vanligt bjuder du både på vackra kläder o stämningsfulla sommarbilder! Härligt tycker jag....Sommarkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  13. Sist jag hade mina jeans var en varm dag ... de är rätt nya, de andra har gått sönder .. då, då svor jag: aldrig mer tajta jeans på sommaren ... men vad ska jag då ha .... ja, jag har inte löst detta än... *ler*!

    SvaraRadera
  14. Hej gumman,
    vilka fina sommarbilder du visar.

    Jag älskar också vita tunikor, och jag kan säga att det går inte att räkna dom på en hand hi hi.

    Osså var det där m jeansen,,,,hmmm det har hänt samma sak med mina dvs KRYMT!!!!
    För det kan ju inte ha att göra m att jag ätit xtra gott eller???

    Hoppas du får en fin helg
    Kram Sari
    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.