lördag 16 oktober 2010

Små helgprojekt

Senast vi var på Ikea köpte vi lilla datorbordet "Dave" åt sonen som är hemma över helgen. I denna stund tömmer han sitt gamla skrivbord och därtill ett datorbord (hörnbord). Det ska bort! I stället ska han ha den sköna La-Z-Boy fåtöljen som vi tidigare hade i allrummet och det nya lilla bordet. Det kan bli en mysig datorhörna om än inte så ofta använd.
Vi är riktiga Apple freaks mina söner och jag. Jag skulle aldrig byta bort min iMac! På begäran fick jag visa denna bild på sonens dator från hans USA-resa. Här har vi sett otaliga foton denna helg.
I hallen har det kommit upp en spegel som ger mera rymd, men som också avslöjar alla vinklar och vrår där den hänger mittemot spegeldörrarna. Annars har jag små pysselprojekt på gång här vid sidan om och som jag kanske kan visa i nästa inlägg. Till dess till dig som helgläser - ha det så trevligt!

13 kommentarer:

  1. Fiffigt bord det där ,din son har säkert haft en annorlunda upplevelse over there ,för allting är ju så annorlunda där på andra sidan jorden.ha det bra Nette

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med alla projetkt som man har på gång. USA ja det är ett land som jag gärna åker till. Nästa gång blir i juni nästa år. Hoppas att din son hade det bra där.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Ett sånt bord skulle jag, som tar datorn med mig lite vart som helst i huset, också kunna ha. Denna lördag har jag hunnit med en hel del och nu var det skönt att ta en paus och kika in till dig!

    SvaraRadera
  4. det händer mycket hos er just nu!
    roligt att ni fått hem åtminstone en son från långtbortistan. säkert skönare när man vet att de finns lite närmare än många hav härifrån, kan jag tänka mig.
    mycket fina rosa inslag i inlägget här nedanför. tänk att jag en gång avskydde den färgen!
    fin helg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  5. Härligt med ett eget datahörn och härligt med en dator som man är nöjd med. Min bärbara dator är irriterande långsam, skulle vilja ta till hammaren ibland ;).

    Fint med spegeln!

    Trevlig helg! Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. Det är säkert roligt att få ha sonen hemma och få dela hans upplevelser! Jag borde byta dator så jag suger åt mig av datortipset här...

    Fint med ny spegel. Jag älskar speglar i inredning, man kan göra så mycket med dem och skapa helt nya dimensioner till rummen.

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Kul med sonen hemma!
    Bra bord för datorn.
    Trevlig helg till dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket jättebra litet databord, mysigt med fåtöljen också. Blev både snyggt och praktiskt. Jättefint med spegeln i hallen, jag gillar när dom hänger på den ledden.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Så praktiskt med ett flyttbart datorbord! Och speglar ger både rymd och mera ljus i ett rum. Fint!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Vilket fiffigt bord, ett sånt skulle jag vilja att ha.....

    Kul att du ville delta i min lilla utlottning!
    Hoppas att du får en fin söndag!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Praktiskt litet bord det där!
    Vackert med mycket speglar, vi har också skjutdörrar i hallen.

    Ha en fin fortsatt söndag!

    SvaraRadera
  12. Fint med mycket speglar, de ger verkligen känslan av rymd och fungerar bra som/istället för tavlor! En SÅN dator kunde julgubben överraska med nångång...man får ju alltid drömma ;) Väntar med spänning att få höra om dina projekt!

    En fin ny vecka till dig!

    SvaraRadera
  13. Vad härligt att få hem sonen igen efter en långresa.
    Jag har en likadan son vad det gäller datorer och nu tycker han att jag också ska köpa en Apple. Jag har ju redan en Iphone så varför inte. De datorerna är visserligen lite dyrare men tydligen hållbarare än de andra så det kanske lönar sig i långa loppet.
    Må så gott och ha en fin vecka!
    Kram från Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.