måndag 22 november 2010

Ljus i vårt hus

Ljusslingor har hängts upp här i dagarna de två. Efter en tid i novembermörker ser det rätt mysigt ut kvällstid med ljusslingor litet varstans. De är inte så julbetonade och får hänga en aning längre än vanliga julpynt och adventsstakar. Jag gillar de där väggdekorationerna eller panelgardinerna som hänger bakom gardinerna i vardagsrummet. I uterummet är temat "Glänsa"!
I nästa inlägg får du veta vem som vinner i min utlottning! Till dess - ha det bäst!

25 kommentarer:

  1. Det var verkligen jättevackert med ljusslingorna bakom gardinerna....hmmmm.....väldigt, väldigt, fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vackert! Ljus behövs verkligen i novembermörkret!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Så vackert med ljusa ljusslingor!
    Jag gillar att man börjar tidigt med att lysa opp höstmörkret både inne och ute.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så vackert med ljus! Kul idé det här med små ljuspunkter bakom gardinerna. Och ännu en gång jag måste säga att jag älskar Carl Larsson bården. Den som vi också hade satt i vårt förra hus.

    Ha det gott Ingela

    SvaraRadera
  5. Vackert, vackert! Effektfullt med ljusslingor och den vita inredningen.
    Hoppas jag får till lite julkänsla hos oss idag också på min lediga dag.
    Ha det gott!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Vackert! Ser ut som stjärnorna flyttat in till dig. Är uppe tidigt idag, har hunnit hänga upp en lysnde stjärna i fönstret inne.
    Ha en bra dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Ljust och vackert är det hos dig ! Vi kan verklgen behöva ljusterapi den här tiden på året :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du fixat! Måste nog plocka fram lite slingor tills helgen jag också. Och vilken toppendag du haft som fick åka på hantverksmässan. Det skulle jag också ha velat :O)

    SvaraRadera
  9. Meeeeeen vad mysigt du har det!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Oj det där med ljuslingor lite varstans blev jag intresserad av, det ser väldigt fint ut. Jag är ju redan tidigare ivrare för slingor ute men jag måste nog ta mig en extra funderare här inne också ser jag. Vi får ju alldrig för mycket av ljus den här årstiden. Gissar att du njuter där i fulla drag.

    SvaraRadera
  11. Jätte vackert!! Ljusslingor är verkligen super :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt med ljusslingorna! Ljus är något vi verkligen behöver nu, i novembermörkret. Jag hade hoppats på lite snö, men här hos oss har det regnat oavbrutet i över ett dygn.
    Ska bli spännande att se vem den lycklige blir i din utlottning. Självklart hoppas jag ju att det blir jag =)
    kram

    SvaraRadera
  13. Kul att du ville vara med i utlottningen! Det ser jättefint ut med ljusslingorna. Så ljust och fräscht i vintermörkret. Gillar snöflingeeffekten på bilderna också.

    Sen är jag jätteavis på dig som fått vara på mässa. I så många år har jag trånat efter att få åka på just den mässan och ännu har jag inte kommit mig iväg dit. Å andra sidan har jag inte brist på material hemma direkt, men det skulle vara roligt att få uppleva den någon gång.

    Å skulle du behöva någon som spökar runt i skogarna runt er - så är det bara att hojta till!

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  14. Så vackert med små ljuspunkter även dagtid, nu då det knappt allt blir ljust ens på dagarna. Förstår det är jättemysigt på kvällarna också.

    Tack igen för ditt stöveltips! Jag har inte haft tillfälle att använda mina ännu men jag sneglar på dom då och då där i hallen :D
    Förresten såg jag en kudde i samma serie som din omgjorda gardinkappa i en affär också.

    Må så gott!
    stor kram, A-C

    SvaraRadera
  15. Sååå festligt fint med slingorna! Gillar dina snöflingor också, tänkte laga själv också, men är rädd att jag har dem där ännu nästa midsommar eftersom jag inte är värst tekniskt begåvad :D

    SvaraRadera
  16. Hoppas det är jag ;) Fint det ser ut!

    SvaraRadera
  17. Håller med de andra.... verkligen fint med ljusslingor. I gardinerna gillar jag.
    Här kommer adventljusstakarna fram över helgen.
    Ha de gott!!!

    SvaraRadera
  18. Va fint med ljusslingor bakom gardinerna! Jag har också jobbat med ljusslingor, men enbart på utsidan hittills.

    SvaraRadera
  19. Jag håller med dig, ljusslingor är så VACKERT!! Ger verkligen ett behagligt sken. Själv har jag några uppe året om =)

    Har varit dålig på att besöka mina blogg-vänner på sistone, tiden flyger förbi.

    Kram från mig! /Malin

    SvaraRadera
  20. Du har så fint i ditt hem!
    Man blir så glad när man ser det!
    TACK för fin inspiration!

    SvaraRadera
  21. Oj va mysigt med ljusslingor bakom gardinen

    SvaraRadera
  22. Mmmmm...så fint du har fixat till det. Jo, vi behöver mycket ljus nu. Jag har inte börjat med advent ännu...kom annat emellan.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Åh, Vad vackert det ser ut, kan tänka mig hur stämningsfullt o fint det måste vara när det är mörkt ute....

    Ha en bra dag rara du....
    Kram Therese

    SvaraRadera
  24. Va fint det blev. Och ni har ett så vackert hem.
    Hoppas du får en riktigt bra första advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.