tisdag 18 januari 2011

Brev och en blomma på handen

När jag kom från jobbet idag hade jag fått ett brev av min fadderflicka i Afrika. Det är nu snart fyra år sedan jag fick den äran att hjälpa henne och det är värdefullt att få dessa brev och se vilka framsteg hon gör. Hon blir nio år i början av nästa månad.
Jag hade också en blomma på handen när jag kom hem. Jag brukar rita en blomma på handen när det är något jag måste komma ihåg att ta med till följande dag. Då är det bra om man kommer ihåg vad man skulle komma ihåg... Idag gällde det Prinsessan på ärten och två andra saker (ett kronblad för varje kom-i-håg). Prinsesstårtan fick vara med på ett foto av bara farten!
Dagens outfit var min sköna klänning från by Ti Mo. Inte den som visas på bilden dock utan den här. Visst gillar du som jag bilden (by Ti Mo) ovan från Italien? Drar en djup suck av längtan! ;o) Men så glad (förvånad och generad) jag blir när vänner från förr hittar mig i bloggen och så många fler ni är som tittar in här! Du är varmt välkommen!

15 kommentarer:

  1. Ja visst gillar jag bilden och vilken underbar sommarklänning! Så fint med en Kom ihåg blomma på handen!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Så roligt med brev.
    Härlig klänning och skön omgivning på bilden!
    Nu börjar man ju fundera lite på att det skulle vara roligt att åka någonstans i sommar :)

    SvaraRadera
  3. Va bra ide med blomma på handen. Minnet är ju inte det bästa....
    Fin prinsesstårt. Blir inte fet av den:)
    Ja samma har hänt mej ,återknutit gamla vänskapsband via bloggen.....
    Ljuvligt... Ha en skön vecka....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Hihi.. Jag har någon gång prövat med en prick på handen men det funkade inget vidare. Kanske det skulle gå bättre med en blomma? Jag får väl ta och testa det!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Prinsesstema idag, jättefin på ärten och tårtan ser riktig ut och så hade du nästan prinsesskläder på dig idag! Kul och fint.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka snygga kläder du hittar! Bläddrade i din blogg och du visar massor av snygga saker, jag njuter av fina kläder.
    Kom-ihåg-blomman var en god idé, den knycker jag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Italien... dit skulle jag gärna åka. Har aldrig varit dit.
    Bra att ha en kom-ihåg-blomma... bara man minns vad den skall påminna om;o)

    SvaraRadera
  8. har funderat massor på det där med fadderbarn. Skulle vela att vår familj hade nån man kunde hjälpa till med att skicka kläder, saker osv. Vill ogärna lämna pengar i samlingar, när man inte kan vara helt säker på om de går rätt.
    Men har ingen aning om var jag kunde få tag på nån plats där man fick just sånt barn man själv kan skicka till, om det ens är möjligt.
    ~marita~

    SvaraRadera
  9. Tack Ann-Lis för din kommentar!
    Du har fullt upp ser jag, prinsessor, blommor och klänningar, så ska det vara när man mår bra. Vi väntar alla på våren, tills dess låt oss inspirera varndra med fina bilder.
    Ha det bra Marianne ♥

    SvaraRadera
  10. Du kan ju göra en på bra humör, blommor på handen för att komma ihåg saker var den bästa idén jag har fått på länge! Prinsessa, tårta och sommarklänning är precis vad jag behöver en sån dag som idag! Tack!

    SvaraRadera
  11. Jag kan tänka mig att respons i form av brev eller annat från ett fadderbarn gör en glad! O vad din prinsessa gör sig bra till sagan i läseboken! har du tillverkat henne själv?? Blomma i handen låter bra mycket trevligare än klockan på fel arm ;)

    SvaraRadera
  12. Så roligt och få brev från din fadder-tjej, sånt värmer. Och så jättesöt prinsessa, och den lilla ärtan är jättegullig. Bra idé med blomman, och antal blomblad.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig prinsessa!! kram

    SvaraRadera
  14. Åh gurimalla för en perfekt blogg du har, jag älskar den redan!
    Äntligen en i samma livs fas (har ju stora barn också 18 & 20), gillar det vackra & så gillar vi samma kläder ;)

    Tack för att du lämnade en kommentar hos mig, så jag hittade dig ♡

    God Klem fra Sessan

    SvaraRadera
  15. Ojojoj.. du får ursäkta att jag knappt läser inlägget men får ju se en av änglarna jag vill ha :)) så vacker!! <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.