söndag 6 mars 2011

En dag i skärgården

Idag gjorde vi (som jag nämnde om i förra inlägget) en utflykt ut till ön där svågern och svägerskan har sitt fritidshus. Där står Maja och Lisa så troget och väntar vid staketet när man än kommer och följer man La Strada de la Pruppe kommer man till utedass (det fick dock bli en modernare variant inomhus). Vi gick på isen, vi satt ute i solen och njöt och vi blev bjudna på god mat. De två bröderna badade bastu och kröp ner i kalla vattenhålet innan solen i sin tur kröp ner bakom molntäcket... Det var en fin avslutning på det underbara sportlovet!

17 kommentarer:

  1. Hihi.. La Stada de la Pruppe.. Hahaa... Nog är det ljuvligt att få vara ute på isen.
    Ha en bra start på skolveckan !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. härligt att vara ute i underbart väder.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken skön dag ni haft ... precis som vi ;-)
    Ha en finfin arbetsvecka!

    SvaraRadera
  4. Brrrr...bastubad och isvak!

    Kram

    SvaraRadera
  5. La Strada de la Pruppe, hahhaaaa vilket häftigt namn!! :) Ni hade det säkert skönt, men det lilla hålet i isen tror jag nog jag hade låtit bli att krypa ner i. ;)
    Ha en skön vecka
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  6. Låter härligt...ja förutom det där hålet kanske :)

    SvaraRadera
  7. Låter som ni haft det helt underbart!
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dag ni haft
    men ser kallt ut i det där hålet
    Härligt med korna på staketet,rolig ide`
    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  9. Härlig avslutning på sportlovet.
    Fniss...vilken häftig skylt..La Strada de la Pruppe!!
    Och jag tycker inte det ser så inbjudande ut att krypa ner där i ishålet. Brr...
    Kanske jag borde prova vinter badning nån gång.
    Måndag igen då.

    SvaraRadera
  10. Ja säkert njöt ni av det vackra vädret som var igår! Tur att det fanns en modernare de La Pruppe inomhus :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  11. Brrrrrrrrrrrr.. jag fryser bara jag tänker på det!! Bastu..ja tack..isvak..nej tack ;)

    Jag hade ett toppenavslut på lovet och det verkar du också ha haft!Men nu är det full rulle igen!!

    Ha det gott! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  12. Ljuvliga bilder och det verkar som ni haft en härlig dag...men det hålet har jag inte krypit ner i, brrrr....

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Det gör gott att vara ute i fint väder! Solen har gassat med värmande strålar i helgen. Men det där hålet i isen ser inte värst lockande ut för mig åtminstone ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Befann vi oss på samma ö igår? :) Vilken skön dag ni också har haft i solen. Men den där vaken såg då liten ut, tänk om man fastnar med hullet där?! ;)

    SvaraRadera
  15. Vd härligt att du haft en innehållsrikt lov med både utomhusvistelse och pyssel inomhus. Det är allt bra underbart att få vara ledig en vecka den här tiden. Det kanske är det bästa med att vara lärare:)
    Ha en fin vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  16. Mmmm så härligt det låter, förutom det där iskalla vattenhålet då ;O)

    SvaraRadera
  17. Jag blir riktigt fnissig av kossorna och skylten. Litet humor är aldrig fel :) Det ser ut som ni skulle ha haft en underbar dag.

    Önskar dig en fin kvinnodag (det som är kvar av den!). Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.