söndag 24 juli 2011

De senaste dagarna...

... har mina tankar gått till dem som har förlorat någon. Och livet måste gå vidare. Bilden ovan knäppte jag på gågatan i Jakobstad under fredagskvällen. Det har hänt så mycket de senaste dagarna vartefter vädret har skiftat från regn och åska till mycket soligt och varmt.
På fredag var vi på bostadsmässa. Då var det mulet och behagligt att vandra runt och ut och in i husen. Här visar jag endast bilder från hus nummer 25, som föll oss i smaken.
Kameran är full med foton och väskan full av tidningar och broschyrer. Det fanns många guldkorn här och var, men jag lämnar resten för var och en att bilda sig en uppfattning.
På lördag var vi på Gammaldags torg och oj så varmt det var! Jag tyckte det fanns skäl att kolla blodtrycket eftersom jag kände mig litet yr i bollen av värmen, men allt var ok! ;o) Visst är de söta de gammaldags klädda sjuksköterskorna!? Nu har vi kommit hem och det är skönt som alltid när man har varit ut på vift. Vi har endast varit hemma två nätter de senaste tio dygnen och då finns det en hel del att ta igen! ♥

14 kommentarer:

  1. Så vackert moln du hittat ,ord saknas för det som hänt i Norge.Förstår att det huset föll dig i smaken.Sköterskorna påminner mig om den tid jag som liten flicka tillbringade på sjukhuset.Kram ,Nette

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från bostadsmässan.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ja plötsligt ändras tillvaron och för nån blir den aldrig sig lik igen.
    Bostadsmässan hinner jag inte med i år, men fina bilder visar du därifrån!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint hus från bostadsmässan ,föll mig i smaken
    Skönt att det inte var något fel på blodtrycket utan att värmen gör en yr,man måste dricka mycket sådana dagar
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt vackert hus från bomässan, jag förstår att du vill visa bilder på det, helt underbart vackert.

    Och vilken fin hyllning till offren och alla andra i Norge.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det huset blev vår stora favorit också! Så vackert på alla sätt!! Vi åkte oxå till Jeppis på marknaden men på torget hade de börjat plocka bort grejerna när vi kom fram. Jag hann iaf med Blossom ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Jag gillar Clapton, och det är en fin sorglig låt. Ser ut som du tittat på jättefina hus 25:an är väldigt fint.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej vännen förstår att huset föll dig i smaken, helt fantastiskt fint! Må så gott stor kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Håller med om mässfavoriten där, det huset kändes ju hemtrevligt att gå in i. Trevligt med "närturism", man behöver inte alltid åka långt bort för att få uppleva något.

    Ha det gott och ta hand om varandra i dessa så sorgliga dagar!

    SvaraRadera
  10. Oj vad läcker den första bilden är!!! Härligt med mässa. Kram J

    SvaraRadera
  11. Hej hittade till din blogg så här på kvällskvisten.Fina bilder du visade på huset.Härligt att se de "gamla sjuksköterskorna" / Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tänkvärda ord, jag tror att ingen är oberörd av den fruktansvärda händelsen, tankarna kommer o går hela tiden...
    Urmysiga sjuksköterskor, ibland längtar man tillbaka i tiden en smula <3
    Kram fia

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder du visar! Ska bli kul att titta in fler gånger.

    Må så gott!
    Katarina

    SvaraRadera
  14. Hittade din blogg idag och såg detta inlägg. Vår son föddes den 24 juli men vandrade vidare dagen efter. Livet förändras och man kan aldrig förstå... mol bilden var såå vacker.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.