fredag 27 januari 2012

Från mjukvara till hårdvara

Livet innehåller mångahanda. Förra inlägget fokuserade på mjukvara och detta på hårdvara. I vår familj gillar vi "Äppel"-produkter och till de bärbara är "BookBook"- fodralen ett måste för mig.
Det mellersta fodralets innehåll skrev jag om för ett år sedan. Det understa med fint innehåll kommer den förstfödde att få inom en månad när han har nått sitt mål. Det översta...
... det blev mitt rätt så nyligen ;o) En gåva av min man.
Ja, det innehåller en iPad. Jag trodde inte att den skulle vara så bra och så praktisk, men nu begriper jag inte hur jag har klarat mig utan denna...
 
De två böckerna jag har gjort om Lyckoslanten finns nu under appen iBooks. Så klart kommer den andra "riktiga" boken med alla fyrahundra sidorna så småningom, men visst kan det vara kul med dylika prylar när man är litet "nörd". Jag satt med mina kära föräldrar i går och "bläddrade" i "böckerna" :o)
Nu blev det fredag igen! Vi ska äta Kål-tacos som en son tipsade om. Jag önskar dig en riktig skön början på helgen!
It is not what we give, but what we share,
for the gift without the giver is bare.
- James Russell Lowell

14 kommentarer:

  1. Jag funderar på en i-pad men har ännu inte blivit övertygad om att jag behöver en sådan.... men det ärväl som du säger, att man sen inte kan förstå hur man har "klarat" sig utan ;) Fina fodral!

    SvaraRadera
  2. Snygga fodral, passar ju perfekt!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Oj, så fort det händer inom teknikens värld och många är väl de ting som vi ha r svårt att undervara idag.
    Det var många fina fodral med fint innehåll.
    Trevligt med en ny bloggbok.
    Ha ett fint veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  4. Jag har också en alldeles ny iPad som jag sitter med i soffan nu. Jag gillar den.
    Fina fodral!
    En bloggbok skulle nog vara roligt att göra. Din ser fin ut.

    SvaraRadera
  5. Uuu Ann-Lis du har nog varit riktigt snäll då du fått en Ipad... Jag skulle så gärna vilja ha en... Men man kan ju inte få allt här i världen.
    Gillar bokfodralen de är så vackra...
    Önskar dej ett skönt veckoslut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Säger det igen..... vad gjorde jag utan Lyckoslanten ! Du är otrolig på att tipsa om nödvändig shopping,
    en sån är nu beställd :-)
    Enda kruxet med mitt Macanvändande är bara att Photoscape inte finns , kan du trolla fram en version av det vore jag ytterst tacksam, kör fortfarande lite dubbelt med foton.
    Tack å ha en trevlig kväll

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Även om jag inte använder mig av appleprodukterna skulle jag gilla att använda så fina fodral! Passar de till andra laptops också? Trevlig helg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Nu kan jag kommentera igen hos dig.
    Vad glad jag blir.
    Vilka fina fodral till Ipaden. Jag har ingen själv men son o svärdottern har. Bra presenttips.
    Böckerna som du gör är så värdefullt.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Så snäll din man är som gett dig en iPad.
    Har själv aldrig provat nån sån...så jag vet inte hur bra de är.
    Kanske jag borde tipsa min man...

    Snygga fodral!!
    Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen vi funderar också på Ipad ibland nu blir jag mer sugen när du tycker den är bra! Ha en fin söndag! Kram från Maria

    SvaraRadera
  11. Fodralen är fina, men oj oj så fint innehåll!:)
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  12. Förstår helt din fascination för en så fin leksak. Din man förstår verkligen dina behov! Ja som du förstår så skulle jag inte säga nej till en iPad.

    Härligt med en helg utan program...

    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag är ju så hopplöst borta vad gäller ny teknik...klarar inte ens av en mobil utan knappar. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. fina böcker, absolut!
    jag köpte mig en ipad strax före jul, och jag är så förtjust i den. som du sa - hur har man klarat sig utan tidigare? ;)
    fint innehåll i det vårliga paketet du presenterade i ditt nyaste innehåll. sådant blir man också glad av!
    kram
    ingela

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.