söndag 8 januari 2012

Sista jullovsdagen

Det kändes ju väldigt långt det där jullovet när man hade det framför sig, men hej så fort det gick! Jag har faktiskt arbetat med jobbrelaterade saker några dagar och det är väl lika bra att få rutiner i vardagen. Jag brukar få bra mycket mera gjort då. I går kväll var vi på revypremiär och det var ett trevligt avbrott! Ernst fick vara med på ett hörn också. ;o) Undrar vad han skulle säga om blombuketten som jag har där på arbetsbordet? Några inlägg tidigare fanns tulpaner i samma bukett och det som inte ser visset ut får vara med ännu ett tag.
Det har varit magert med pyssel och inredning under alla helgerna, men desto mer av umgänge, diverse underhållning och annat gott för själen. När nya terminen är i gång hoppas jag inspirationen infinner sig även för de förstnämnda. Denna helg förgyller äldre tvillingsonen tillvaron.
Och... det blev vinter trots allt. Det är bra för barnens aktiviteter. Det mindre vackra blir vackert när det dimfyllda täcket och snökristaller lägger sig därpå. Nu ska jag göra det allra bästa av sista jullovsdagen. Ha en fin söndag!

16 kommentarer:

  1. Ops, att vi inte sågs på på revypremiären!
    Härligt med fin vinter vi fått!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Skönt med härliga dagar med umgänge, underhållning och mys,men ganska skönt när vardagen kommer igång igen, då kommer pysslet också igång förhoppningsvis
    ha en skön söndag

    SvaraRadera
  3. Jag har varit ledig lika länge, och visst går dagarna fort. Men samtididgt känns det som en evighet sen jag stod och rullade köttbullar före jul. Så fin väska du har, och vackra vinterbilder.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Jag såg att det var poppis med revypremiär igår när jag hade vägarna förbi! Säkert underhållande också! Kul att du gillade fotot.. inget märkvärdigt taget... knäppte det via bilfönstret faktiskt i normal hastighet ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder du visar och vad duktig du är som redan påbörjat skoljobbet.
    Jag har inte fått så mycket gjort och det beror inte på att en nära anhörig är allvarligt sjuk och det har föranlett min bloggpaus.
    Tack för din kommentar hos mig!
    Jag hoppas att vi ses snart!
    Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Oh vilken vacker väska du har. Den ser så härligt somrig ut.
    Ja jullov har jag också haft och nu är det slut.
    Det är tur att vi haft ett underbart lov och kunnat ladda batterierna.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  7. En bra start på vårterminen önskar jag dig!

    SvaraRadera
  8. Säkert bra både med jobb och ledighet :O)... i passliga mängder!
    Jo, jag såg också den filmen, trevlig! :O)
    Ha en finfin startupvecka!

    SvaraRadera
  9. Visst är det bra att återgå till vardagen. Men det blir säkert lite jobbigt att få upp skoleleverna ur sängen i morgon.

    Nästa helg blir det revy för mig.
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen visst går lovet fort, för fort:) Skönt ändå att vi fått lite snö det blir ju vackrare ute då. Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  11. Jag önskar dej inspirerade och givande jobbvecka...Känns alltid lika konstigt att börja, men vet av gammal erfarenhet att det är fullt ös på med det samma i morgon bitti.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  12. Din gröna bukett var ju fortfarande vacker. Pysselenergin brukar ta lite ledigt här strax efter jul. Kanske lättare att komma igång för den som jobbar för då har man ju liksom inget val.
    Läste en gång att ingen människa har energin på topp året om, alla måste ha sin vilopaus nån gång och så är det nog. Min egen infaller alltid efter jul men jag gillar faktiskt inte alls den här tiden på året. Ha en bra skoldag.

    SvaraRadera
  13. jag måste ju erkänna att det är vackert när det är vitt, i synnerhet i dag då solen skiner, men jag är glad att jag slipper gå ut... och nu behöver jag inte ens ha dåligt samvete för att jag inte går ut på promenad eftersom jag kan promenera inomhus. ;)
    hoppas terminstarten inte smakade alltför mycket trä i morse!
    kram

    SvaraRadera
  14. Äntligen vinter, det gillar jag! Några minusgrader och passligt med snö, så ska det vara i januari. Hoppas du får en bra skolstart.
    Marianne

    SvaraRadera
  15. Jag tycker också om att plocka om buketter vartefter blommor vissnar. Då har man glädje av den så mycket längre.

    Så vackert ni har det där på er bakgård!

    Kram/Nina

    SvaraRadera
  16. Skönt att återgå till vardagen. En bra start på vårterminen önskar jag dig finaste Ann-Lis!
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.