onsdag 18 juli 2012

Utespa


När man hålls hemma några dagar blir saker och ting uträttade. I går fixade jag ett utespa (man blir ju inspirerad både här och där) i trädgården, eller rättare sagt på terrassen vid badtunnan.


Du kommer kanske ihåg att vi tog en tur inåt landet för en dryg vecka sedan och skaffade något till trädgården. Jodå. Vi hade träff med en man som hade kört en bra bit från andra hållet och han hade med sig det tassbadkar (tassuamme) som jag hade sökt en tid. Man vill ju inte betala skjortan för ett badkar som ska stå ute och det här var en bra affär. Badkaret är som nytt!


I går kväll var det invigning. Vilken "må bra - fånga dagen"-stund! Jag hade värmt vatten (bra motion) och så mycket jag har läst och undervisat om Arkimedes borde jag inte ha fyllt badkaret till bredden innan jag själv klev däri... ;o)


 Badkaret går bra att flytta runt, men nu får det stå här - utan insyn. ;o) Pionerna fick jag från sonens (kompositörens) trädgård. Om spastunden dokumenteras någon fler gång ser det säkert annorlunda ut.


I morgon blir det besök i ett annat spa. Jag ska utnyttja det presentkort jag fick av mina systrar till födelsedagen för ett halvår sedan.



25 kommentarer:

  1. Ja där skulle man nog kunna tillbringa en och annan timma, ser så mysigt ut. Det gäller att ta vara på varje stund så varför inte kombinera sol och bad? Ha det skönt i plurret och hoppas du får ett trevligt spabesök. Själv ska jag till gågatan om en timme och lyssna på the Rogues. :))
    Nanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna ha suttit där på gågatan och lyssnat även om jag har gjort det många gånger förr. Det får vänta till lördag! :o)

      Radera
    2. Det var en njutning att få lyssna på din sons flöjtspel, han är jätteduktig. :)

      Radera
  2. Ser helt underbart ut. Där skulle man allt kunna njuta en stund.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. så fint du har det vid ditt utespa. där ska du må gott och njuta av sommaren.

    SvaraRadera
  4. Tack, tack ...
    Ser verkligen underbart ut ditt nya spa!

    Javisst, vi brukar ju ses!
    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  5. Bara så himla fina bilder.Wow vilket mysigt utespa du har fixat.Kanon mysigt .Njut och mys .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Helt underbart ! Tänk då solen lyser och du tar ett kallt dopp... Men denna sommar är det ingen risk att det skulle bli för varmt...
    Ser nog så mysigt ut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert badkar! Ja det måste verkligen vara mysigt med utespa :)

    SvaraRadera
  8. Underbart....å hur lyckades du hitta det ?!
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  9. WOW! Du är helt makalös Ann-Lis! Helt magiska bilder (jag scrollar upp och ner hela tiden) och vilken ljuvlig idé. Som alltid hävdar jag bestämt att du och din man är fenor på det här med att njuta av livet till fullo. Du anar inte vad ni inspirerar! :)

    Njut av ditt fantastiska utespa och ha det så gott som bara du kan ha det!

    Stor kram
    Lotta

    Ps. Tack för dina ord som alltid värmer så gott vännen. Du är en pärla!♥

    SvaraRadera
  10. Det såg minsann härligt ut och mycket snyggare än en riktig badtunna. Alldeles njutbart måste det ju va att få sitta där och slappna av under bar himmel.

    SvaraRadera
  11. Men OJ, vilken oas du har skapat där! Skulle platsa i vilken inredningstidning som helst. Hoppas badet var skönt!

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga stunder du kan ha där i ditt vackra badkar. Kan tänka att du njöt.
    Så mycket kul du har för dig. Såg den vackra blåa konsten på väggen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Livsnjutning på hög nivå!
    Underbart redan i bild!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  14. Väldigt tjusigt arrangerat!
    Ett alldeles eget spa hemma och vilken tur du hade när du fick tag på ett sånt badkar även om det innebar en liten resa.

    kram!

    SvaraRadera
  15. Ditt hemmaspa var det finaste jag sett!
    Så fint badkar, så lyxigt och ligga där
    och njuta, det här gjorde du bra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Aivan I H A N A kylpypaikka;)
    Kiitos vinkistä (You Tube;Origami Dress),minä myös kokeilin tehdä muutaman mekon;)
    Terveisin & Mukavaa päivää!!
    Tarja

    SvaraRadera
  17. Oj så underbart vackert! Och vackra bilder. Tror visst du njöt i ditt spa :)

    SvaraRadera
  18. Har du sett att Jotex fått in PIP Studio produkter? Jag tänkte genast på dig när jag såg dem :-) En blommig badrock till ditt utespa skulle passa perfekt, eller hur? :-)
    http://www.jotex.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=54193&productId=378335&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det såg ju nästan farligt ut! :o)

      Radera
  19. Vad härligt med ett eget utespa, där kommer du få många njutbara stunder! Vackert med Pioner intill! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  20. Vilket egetspa du ordnat till så fint! Verkligen inbjudande och det hör till att det ska skvalpa över annars är det liksom inte på riktigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.