torsdag 9 augusti 2012

Dags igen!


Så var mitt sommarlov slut och det är dags att börja rätta sig efter klockan igen. Idag ska jag på fortbildning och sitta i en datasal hela dagen. Jag kan se att solen lyser så här i arla morgonstund... I går försökte jag sitta ute och plocka bär (jag föredrar svarta vinbär och krusbär framom de röda) och oj så frusen och blå jag var i ansiktet när jag kom in! Det var bra mycket trevligare att sitta i värmen i uterummet och läsa en mycket intressant bok.


Det är dags igen för Konstens natt och dit bär det om huvudet vill och kroppen orkar efter dagens utmaning. Det brukar höra till att ta del av konst i olika former den här tiden på året. Ha nu en bra dag!

13 kommentarer:

  1. Det är bara att bita ihop och börja jobba! Jag började i måndags och dom första morgnarna är ju dom värsta att komma sig upp :)
    Lycka till på jobbet!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser att du har massor med vinbär.. Nu skulle du ju inte alls ha tid att börja jobba..
    Men fortbildning brukar ju vara givande, är det kanske det är något nytt och intessant du får lära dej !
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. kanske vi ses i vimlet i kväll. vi har inte ännu bestämt om vi åker in till stan, men förmodligen blir det åtminstone en snabbis.
    här börjar bären mogna också, men jag tänker inte ta vara på några i år, i stället får moster komma hit och ta det hon vill ha.
    ha det så gott i datasalen i dag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilka mängder med bär!! Vi har några ynkliga svartvinbärsbuskar men jag har inte plockat dom ännu. Röda brukar jag få plocka hos andra och frysa ner och sen sparar jag saftkokandet tills senare på hösten.

    Trist att sitta inne och kursa när det väl blivit en fin dag... men trevligt för mig som semestrar (men det känns mera som höstlov??)
    kram!

    SvaraRadera
  5. Har också funderat på stan ikväll men få se om mina sjuka fötter orkar med utan dom ,ja det finns ju rullstolar .kram Nette

    SvaraRadera
  6. Läsa bok är alltid trevligt men plocka bär är också trevligt!! Hoppas du kommer till en bra föreläsning!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Sommarlovet går fort....ja sommar har det varit vid några tillfällen. Lycka till på föreläsningen i dag. Vi startar på måndag så jag har precis vaknat upp till en blå himmel, måsskrik och vågskvalp.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas föreläsningen är givande!

    SvaraRadera
  9. Hej ! Är redan hemma.. Kom körandes i går kväll... Ja men nog klarar man sej med lite .. tandborste och underkläder var det som jag inhandlade.. Skulle adrig ha trott att jag skulle klara mej med så lite..
    Ha en trevlig kväll !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Då är du nog rätt trött nu, då passar det bra
    och sitta i uterummet och läsa. Mycket vinbär
    har du också, gott.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Hej! Åh, så vackert foto av de röda vinbären!
    Hoppas ni får en trevlig kväll på Konstens natt.
    Jag för min del har plockat röda & svarta vinbär och blåbär idag.
    Det får bli blåbärsrensning istället för nattsudd i staden.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  12. Jag har några dagar till innan det är dags, men onsdag i nästa vecka då börjas det, men jag väntar lite tycker det är roligt när allt blir som vanligt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Det ser rött ut i din buske, skönt med en ordentlig pall att sitta på. Bärtiderna tar på krafterna ♥

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.