lördag 22 september 2012

En gnutta turkos


I går målades det med vattenfärg och jag tänkte då på hur mycket jag gillar färgen turkos. Ändå klär jag mig inte i den färgen och den finns bara återgiven i några få prydnader i hemmet.
Jag var in på Indiska i går och nu har de en hel del turkosfärgade inredningsdetaljer där. Jag tror bestämt att jag ska hänga upp en och annan turkos klädkrok.





Till sist tre inspirationsbilder med en gnutta "turkosgrönblåa" detaljer. Gillar!




Vilka pigga stolar i den glasverandan!




Ha en riktigt skön helg! Nu väntar en skoldag med utflykt för mig.

20 kommentarer:

  1. Turkos, rosa och vitt är min favoritkombination när jag scrappar. Använder ofta sådana papper då, men i klädväg och inredning är det inte lika lätt att få in den turkosa färgen tycker jag. Otroligt fräscht och snyggt är det hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Ja turkos är verkligen en fin färg, men hos mig hittar man den inte varken i hemmet eller i garderoben.
    Undrar om vi köpt rosor på samma ställe. Jag har också en sån bukett :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert! Dessvärre är den väldigt lite använd även hos mig, men faktiskt, i min ateljé hade jag kuddar och små detaljer till en början, men som du vet är allt föränderligt :)
    Ha en fin dag!
    Kram / bea

    SvaraRadera
  4. Piggt med turkos tycker jag!
    I vårt uterum är turkos och brunt
    de färgerna som passar bäst!

    Njut av helgen!

    SvaraRadera
  5. Ja...turkos är verkligen en fin färg.
    Här hemma hos mig finns det inte så mycket turkos men
    i garderoben hänger nog flera exemplar.

    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  6. Underbart härliga inspirationspics som vanligt . Ja visst är det fint med turkost .... hos andra :-) Jag har testat både det och lila/augergine och trivs inte med det här hemma.
    Haha nä jag har inte fler timmar snarare färre med jobb och hyresfastighet ,däremot är det nog som du säger allt feelgood dokumenteras och firas .
    Ha en fortsatt fin helg i rusket.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Åh så beundransvärt vackra rum och inredningar!
    Turkos är en fin färg!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga bilder! Turkos är en färg som jag älskar speciellt på sommaren och turkosblåa hav kan jag aldrig få nog av ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turkosblåa hav ligger högst upp på listan här med! ;o)

      Radera
  9. Nejmenoj, så härligt med turkosa detaljer!! Jättefina foton!

    SvaraRadera
  10. Verkligen fina bilder, inspirerade!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  11. Bilden med de turkosa stolarna är så härlig, jag blev sittande en lång stund och bara tittade. Fast, egentligen är tyvärr turkos inte min färg....

    SvaraRadera
  12. Turkost är snyggt att titta på men inget som jag har något av hemma.
    Så länge sen jag hade tid att läsa bloggar märker jag. Så snyggt det är i ert sovrum.
    Jo nu är det höst och det är mysigt precis som de andra årstiderna tycker jag.
    I dag har vi barnvaktat från tidig morgon till nu. Inte blir det något gjort här hemma då inte. Kanske det kan vara trädgårdsväder i morgon.

    Kram

    annika

    SvaraRadera
  13. Tack för din kommentar. Nu har jag tagit bort ordverifieringen, hoppas det går lättare att skicka kommentarer nu.
    Pasteller är verkligen dina färger, men det såg ja ju redan på nittiotalet när vi jobbade ihop. Pigga glada färger, inte fem nyanser av brunt som jag har. ;)
    Ha en skön söndag!
    Nanne

    SvaraRadera
  14. Turkost är riktigt fräscht, men för mig en riktig vårfärg! Man blir glad av den.

    Skön söndag!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  15. Bilden med stolarna i verandan är
    fantastiskt fin, turkos är en härlig färg.
    Målade ett bord, men kom inte överens med
    det alls. Men jag tycker det är superfint
    hos andra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Visst är det snyggt med turkost, känns fräscht! Jättefina kuddar i fina vita soffan! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  17. så jätte fina inspirationsbilder.
    Ha en fin start på denna veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag gillar turkost både i inredning och kläder. Den färgen ger en känsla av renhet, tycker jag. Just nu har vi endast turkosa handdukar i badrummet t ex.
    Jättefina bilder du visar och turkost är väldigt fint tillsammans med rosa detaljer:)
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  19. Hej! Vilken underbar blogg du har! Vad glad jag är att jag hittade hit :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.