tisdag 2 oktober 2012

Ruggigt ute - mysigt inne


När det är regnigt och ruggigt höstväder ute känns det så mycket mysigare att hållas inomhus. Jag satte på ett extra kol, eller snarare tände en hög med ljus samtidigt som det puttrade i kastruller och gräddades i ugn. Jag piggade upp hemmet med olika blomsterarrangemang, bland annat i dessa flitigt använda tillbringare/vaser från Ikea (lyktorna kommer från Zelected by House).


På tal om Ikea skulle jag gärna ha någon vas i serien Socker som du kan se här.


Idag fick jag en leverans med trattkantareller och kvällen har gått åt till att förvälla och frysa in och njuta av läckerheterna. Nu återstår de resterande stegen ;o) Må väl i din vrå!

12 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen mysigt inne nu och här tänds ljus alla kvällar :) Jag kunde ändå inte hålla mig från att gå ut med kameran en stund på eftermiddagen och fånga höstens vackra färger ännu en gång.

    SvaraRadera
  2. Skönt att man får var inomhus och pyssla, medan det regnar där ute. Jag har också trattkantareller att ta hand om i kväll. Dina smörgåsar ser riktigt smarriga ut, nästan så man blir hungrig...Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Härligt mysigt du gjort det ,kram nette

    SvaraRadera
  4. Underbart med alla tända ljusen nu när det skymmer allt tidigare om kvällen.
    Mmm... trattkantareller är så gott, det har vi också haft turen att få av goda vänner.
    Trevlig fortsättning på veckan! /Bea

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och fint du gjort det! Visst kan det vara skönt med höst också.
    Söta lyktor, synd att de inte finns i ZbH's kollektion längre - hade jag säkert sålt mängder av ;)

    Ha det fint!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  6. mysigt att boa in sig och mysa nu till hösten!!

    kram Sanne

    SvaraRadera
  7. Så mysigt du har gjort det med olika ljus. Nu behöver man verkligen pigga upp sig i detta gråa väder.
    Trattkantareller är så goda... endast rensningen som jag inte tycker om.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Idag var det verkligen så grått och trist så jag tände också en massa ljus - för mig och dom två sjuklingarna som var hemma.

    Vi har haft turen att få svamp levererat utan att själva behöva gå till skogs! Det är verkligen sååå gott med svamp!

    SvaraRadera
  9. Ljus är nödvändigt nu. Du gör så vackert så jag bara undrar över din energi :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Mmmmm en toast med nystekta kantareller,
    det är gott det. Jättefina buketter, nu
    är det bra och plocka in allt som blommar
    innan det fryser.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Härliga mysbilder! Och såå gott det ser ut. Mums!

    Kram sabina

    SvaraRadera
  12. Fina bilder! Jag skulle inte ha något emot en sådan där Sockergrej jag heller!
    Det var skoj att ses i lördags. Hoppas vi gör det nån annan gång igen!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.