torsdag 17 januari 2013

Böcker om mat


Hej vad det går och vi passerade mitt i månaden! Jag vet inte hur det är med dig, men jag är inte alltid så inspirerad att börja laga en god middag när jag kommer hem och matklockan ringer. Något som jag däremot gillar är vackra böcker om mat! Innehåller de bakverk och praliner, blir det mest att bläddra och studera de tjusiga bilderna. Nu senast fick jag hem Åses vackra bok. Där finns många fina bjudrecept även om jag, som äter pedagogiskt och enligt tallriksmodellen fem dagar i veckan, inte följer själva dieten. Jag tycker alldeles för mycket om frukt för det!


Men de dagar när man inte är inspirerad för matlagning kan det vara lyxigt att få tips av någon om vad man ska lägga på tallriken just den dagen. I morgon är det fredag och då blir det Gorgonzolakyckling!



13 kommentarer:

  1. Hos oss är det mannen som lagar mat på vardagarna och jag på söndagarna ,så det är jag som står för söndagslyxen ,vackert med böckerna ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Böckerna är så dekorativa på hyllorna,
    och så lätta och hitta. Blir god mat hos
    er imorgon.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Det finns så många härliga kokböcker jag är också svag för dem.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Kanske borde man satsa på en ny kokbok så här efter julen så man fick en kick igen att göra något gott. Ibland är det ju så roligt att göra något nytt, gott eller festligt och ibland känns det bara som något nödvändigt ont att göra mat. Just nu är det det senare som gäller här.

    SvaraRadera
  5. Typ lite same same ..vardagsmat = tråkigt ,trerätters festmeny däremot
    kan jag planera och laga hur länge som helst. Har löst vardagen med att ungefär en till två gånger i veckan göra veckans middagar. Numera är vi ju bara två så det går rätt lätt även om man ibland får äta samma rätt två dagar i rad . Fina böcker kan man aldrig få för många av .
    Fick faktiskt min senaste på Ica maxi idag när jag köpte ost , utgiven av Carl-Jan i samarbete med Allum ost.
    Ha en fin helg .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt att inspireras av fina böcker om mat, det finns ju så många..! Gorgonzolakyckling låter jättegott, njut för mig också! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Ja kokböcker kan verkligen vara en bra inspirationskälla..och som sagt vackra att se på!
    Jag tittar på många matlagningsprogram på TV och insuper en massa inspiration!!

    ha det gott! Kram Sane

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag har också ganska så många kokbok men är inte nån "kock" ibland kan det blir nått finare när man har inspiration!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Jag har just radat upp mina kokböcker i hyllan när julpyntet åkte ut, men tycker ändå inspirationen lyser litet väl mycket med sin frånvaro. Får kanske ta och fördjupa mig litet i någon av dem i helgen. Önskar dig en njutbar helg!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    En likadan hylla för de "fina" kokböckerna finns även hos mig och precis som du skriver blir det sällan använda och mest till för "ögonmat" och tips för de lite mer festliga tillfällena.
    Ha en fin helg /bea

    SvaraRadera
  11. Vacker inspiration. Böcker är fina att titta på eller i :).
    Låter gott med Gorgonsolakyckling. Här blev det en kyckling med citron och ugnsgrönsaker. Mycket gott.

    Ha en trivsam helg

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  12. Härlig inspiration
    ha en skön lördagkväll

    SvaraRadera
  13. Jag tycker matlagning är ett nödvändigt ont och det blir mest det där samma. Men just vacker matinspiration kan få det att gnista till, så det är bra att bloggvänner visar sånt ibland :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.