lördag 12 januari 2013

Det andra veckoslutet


Årets andra veckoslut kom och det blev redan lördag eftermiddag. Jag laddade upp de här bilderna redan i går när jag hade fixat för fredagsmyset och tänkte skriva en hälsning, men så for vi och såg årets revy ;o) Efteråt såg vi filmen Leap Year.


Härom kvällen påtade jag en mössa med stickringen. Den blev prydd med en blomma som jag virkade efter mönster som du hittar här. Idag när vi var hos mina föräldrar påtade jag en tubhalsduk i samma färg som den virkade blomman.


Nu är det mesta av julen bortstädad, men dessa femton hyacinter (som inhandlades för snart två månader sedan) kom på att börja blomma hej vilt först nu. Bättre sent än aldrig! Ha en fortsatt skön helg!


8 kommentarer:

  1. Vilken söt mössa med söt blomma! Ja, du kan ju detdär du, att påta med olika handarbeten. Duktiga du!
    I vår stad har också revyn börjat så någon helg framöver skall vi fara och se. Det brukar alltid vara roligt. Men nu hemmagjord pizza och lördagsmys hos casa de sabina.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med vita hyacinter, jag tycker det är härligt med fina blommor nu också (allt behöver ju inte vara på julen). Det där med att fylla år, du jag tror att vi är rätt lika i ålder (jag kan också var lite äldre). Ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  3. Väldans vad du påtat ihop mycket fint på kort tid
    Vita hyacinter är så fint ,och kan njutas av länge
    Ha en fortsatt skön kväll

    SvaraRadera
  4. Hyacinter är fina och luktar så gott! Ha det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Hyacinter är ljuvliga och dofter underbart. Kul att de blommar om så rikligt.

    Ha en fin start på veckan

    Kollar på Så ska det låta! Har sonen redigerat :)?

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt påtat ihop en tubhalsduk i dagarna jag också och det kliar i fingrarna att starta upp en till ;)

    SvaraRadera
  7. Jättesöt mössa!
    Här blommar amaryllisarna ännu och jag skulle inte ha något emot några doftande hyacinter heller :).

    Trevlig fortsättning!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.