fredag 4 januari 2013

Förberedelser


Det känns som om man lever i förberedelsernas tid just nu. Det är snart slut på sena kvällar och långa sovmorgnar. Men det brukar alltid kännas bra att återgå till fasta rutiner och är man väl förberedd känns det bättre att krypa ur den där jullovsbubblan.


 Jag jobbar litet på den tredje bloggboken om Lyckoslanten. Det kommer att ta sin tid att få den klar, speciellt som jag snart börjar jobba med annat och vid "planeringsdatorn".


 Om någon tror att jag enbart sitter och knaprar i mig kanelkryddade äppelklyftor och smuttar på gröna drinkar är det nog inte alls överensstämmande med sanningen. I går t.ex. hade jag lunchträff med "film"sonen och då sparades det inte på vare sig oxfilé, bearnaisesås eller potatis ;o) Det behövdes eftersom jag gick fem timmar på stan. Aj, så sjuk man blir i fötterna! Borde haft träningsskor på... Realisation är jag närapå allergisk mot, men jag fann kläder till min fadderflicka och...


... ännu en mjuk klänning åt mig själv. Jag har en ungefär "samma lika" i grönt tidigare. Nu ska jag snart åka iväg och luta mig bakåt i frisörstolen. Som sagt, idel förberedelser inför det som komma skall.

10 kommentarer:

  1. Du har kommit långt i förberedelserna ser jag .jag borde också vara på plats och förbereda kommande och näst kommande säsong ,men att ha foten i högläge är ju det som gäller nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Jag lever ju också i samma förberedelsers tid att jullovet är nästan slut. Skönt har det varit med lediga dagar tillsammans med familjen men också för sig själv.
    En bloggbok låter intressant, någon gång ska jag nog försöka mig på det också.

    SvaraRadera
  3. Åhhhh är du inne på din tredje. Jag har gett upp med min första . Vilken tid det tar !!! Ska nog börja bakifrån istället då blir det inte lika mycket redigering . Det får bli årets projekt 2013 .
    Ha en trevlig helg. Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Nog har du fart på dej oxå.. Just nu sitter jag och tar fram allt som skall med på Tinis och min kurs i morgon... Puh allt går man och lovar.. Men det brukar vara givande...
    Ja på måndag drar det igång, du skall få sett fortare än kvickt är vi vid sportlovet...
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne
    Ps. Du blev säkert fin i håret, det brukar ju vara rena ansiktslyftet att gå till frissan..

    SvaraRadera
  5. Jag håller på med min fotobok om vad som hände i vår familj förra året.Det är bara så svårt att hålla nere sidantalet :)
    Snyggt där i ditt arbetsrum, och nu har jag inte alls så prydligt som på fotot i mitt längre. Men det behöver ju synas att man gör något :)

    SvaraRadera
  6. Mmm så gott-gott med gröna sköna smoothies och kanelkryddade äppelklyftor!:)
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt med sovmorgnar och lediga dagar bäst att njuta, snart väntar vardagen igen. Ha det gott kram vännen maria

    SvaraRadera
  8. Det låter härligt med en bloggbok och du har ju vanligen så vackra inlägg i din blogg. Dessutom är ju inredning så inne nu och här har du så vackert i ditt arbetsrum. Tror nog att det där med inredning smittar av sig för när vi bodde på hyra som ung så var ju alla väggar vita och jag tålde dem inte på länge. Nu vill jag gärna ha vitt igen och det är nog inspirationen från andra bloggar.
    För mig fortsätter sovmorgnar men nog är fasta rutiner bäst. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

    Välkommen att kika in hos mig!
    Kram från Gotland!

    SvaraRadera
  10. Skönt att vara förberedd när vardagen tar vid igen efter jullovet.
    Mmm... så nyttigt och gott det ser ut i glaset.
    Hoppas du får en fin start på veckan! /Bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.