onsdag 2 januari 2013

Livsstil

 

Hej på det nya året! Hoppas ditt 2013 har börjat bra! Har du gett nyårslöften eller fortsätter du med samma vanor och trivs med den livsstil du har? Ja, det tycks handla mycket om livsstil nu. Jag slog mig ned framför Nyhetsmorgon en stund och där fick man sig en hälsosam dos, likaså i dagens postskörd.


Jag satsade på en god tomatsoppa till lunch och klyftade äpplen till mellanmål...


Jag läste i boken som vi fick av sjukgymnasterna (sonen och hans flickvän) i julklapp. En matnyttig livsstilsbok! Det känns bra att de är måna om vår hälsa. Tankeställare kan man aldrig få för många av. Tack! Jag har inte gett nyårslöften, men jag har lovat mina barn att ta hand om mig själv på bästa sätt!


Såhär när man just har öppnat dörren och gått över tröskeln till det nya året är det säkert allas förhoppning - oberoende av livsstil - att det här ska bli ett lyckligare och friskare år för oss alla.

7 kommentarer:

  1. Det var ett bra löfte till dina barn, att ta hand om dig själv!
    Lovade själv att äta mera grönt, och idag har jag ätit lite olika sallader med kyckling redan 2 gånger,gott! (fast det blev ju lite förstört av pepparkakshusplundringen för en stund sedan,hundra onödiga kalorier!)

    Hoppas ditt 2013 blir suveränt på alla sätt och vis!

    SvaraRadera
  2. det var ett fint löfte till barnen.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Härligt löfte till barnen
    Och en fin bok
    Inga nyårslöften här heller
    men att försöka att ta vara på varje dag och leva här och nu ska jag försöka med
    ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra överrenskommelse!
    Ha en Skön fortsättning!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Som alltid är det svårt att hålla alla löften men visst kan vi vara rädda om oss själva. Idag har de sagt på svensk tv att en stor undersökning visar att lätt överviktiga personer lever längst och kanske ska vi unna oss en hel del njutning efter átt ha motionerat i lagom dos.
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Jamen precis så är det väl, och man kan börja lite varje dag....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut med tomatsoppa!! Jättefin bok du har fått - den har jag också!;)
    Ha en skön helg!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.