söndag 27 januari 2013

Tur och retur


Det blev en tur och returresa till Umeå och mannen tog en stor risk när han bjöd mig på den resan i går. Jag kan inte räkna dem alla de gånger jag har suttit på färjor som trafikerat Kvarken denna tid på året och som har fastnat i isen eller annars stått stilla och jag kan inte räkna de gånger vi har fått köra landvägen runt Torneå och Haparnada för att komma till mitt kära Umeå eller mitt kära hem i Österbotten. Denna gång gick det vägen med små förseningar.


Jag hann ta rundor via alla mina godingar i Umeå (inklusive alla galleriorna) -
Hjärtero, Mias Lustgård, Kii och Creative Lounge.


Jag var inte ensam där på Creative Lounge. En känd bloggare fanns där samtidigt.


Så otroligt gott med fika på Nya Konditoriet!


Den "nya färjan" inspirerar till fler utflykter och jag tackar för den fina upplevelsen!
Här blir det moussaka till den sena lunchen! Önskar dig en skön dag!

11 kommentarer:

  1. Det var en fin dagsutflykt, och bra
    att ni inte fastnade i isen, låter
    lite otäckt. Fina bilder från Umeå.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. vad mysigt att få en tur till hemtrakterna! Jättesöta lyktor du visa på första bilden! Ha en fin vecka kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Säkert trevlig resa!
    Den borde jag också göra nu före "jobbsäsongen"...
    Skön kväll till dig :)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att ni inte fastnade i isen. Kul med en överraskningstripp.

    Ha en fortsatt trivsam söndag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Säkert roligt att se Umeå igen. Visst kommer jag också ihåg vinterisarna och timmar ombord på båten. Tur att er resa gick bra och att ni fick en fin resa. Jag blir allt lite sugen att besöka Nya Konditoriet, ibland drömmer jag om deras bakelser ännu.... Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Häftig resa och visst har det sin tjusning att inte veta hur det kommer att gå! Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag
    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Tur att båten nu gick... Ja jag förstår att du har rest med de båtarna otaliga gånger. Jag har kvoten full med sverigebåtarna för min man jobbade i Sverige då jag studerade i Åbo. Så det var ett evigt pendlande...
    Vår Linn har varit flere repriser i Umeå denna höst då hennes pojkvän varit där på utbyte...
    Det som är så härligt då man åker över så hittar man allt på sitt modersmål, man blir ju lyrisk..
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Bra att båten är reparerad och börjat gå igen.
    Umeå är en stad jag gillar. Ser att du har besökt flera ställen som
    också jag brukar vara till.
    Kan ge ett tips om en bra matrestaurang, Lottas krog. Maten är jätte god
    där men man skall inte vara stressad för det kan ta en bra stund innan maten
    kommer.
    Dottern och jag har planer att åka på en tripp på sportlovet.
    Är lite rädd för hur isläget är då.
    kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att resan gick bra och du verkar verkligen ha njutit fullt ut av den. Umeå är en av mina favoritstäder här i Sverige :)

    ha det gott! Kram kram Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.