måndag 4 februari 2013

Varmt om öronen



Så skönt det var att få tillbringa helgen hemma i stället för att flänga land och rike kring ;o) Jag viftade med virknålen i går när jag var ensam hemma och ökade på förrådet med pannband. På pannbandet ovan utgick jag från luftmaskor något färre än huvudets omkrets och därefter jobbade jag mig fram med fastmaskor, halvstolpar och stolpar, inspirerad av bild och beskrivning som du hittar här. Mönster till rosen hittar du här.




Detta pannband virkade jag med femton fastmaskor och så långt som huvudomkretsen. Hjärtat har jag gett beskrivning på tidigare här.




En enkel variant är detta pannband som jag gjorde med stickring och pompom-maker. Mina elever gillar dessa verktyg. Jag gjorde detta pannband dubbelt och virkade en udd nedtill.




Varmt om öronen lär jag nog ha resten av vintern. Inspiration kom även härifrån ;o) Kanske man skulle virka en ros som värmer näsan också. Den var rätt så röd på söndagspromenaden. Ha en fin dag!



17 kommentarer:

  1. Så vackra de blev. Fina färgkombinationer också.
    L8

    SvaraRadera
  2. Tack för de tipsen. Pannband är nog något som jag borde ta mig för att göra också, har haft något sådant i tankarna vem vet från när. Snygga färger du valt också, precis sådana färger som jag just stickat vantar med.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Nå men så fina pannband.. Virkmönstret till rosen var härligt, ett nytt sätt för mej att virka rosen.. Tack !
    Önskar dej en fin början på veckan !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Passar perfekt till dig!
    Jättefina :)
    Näsan lär nog bli röd både med och utan ros ... ;O)
    Finfin vecka önskar jag dig!
    Nu är det vävkursen som gäller + gym ...

    SvaraRadera
  5. Det var värst vad hon har varit flitig med virknålen. Jättefina pannband blev det, de passar nog perfekt åt dig. Ha en fin fortsättning på veckan. Kram!

    SvaraRadera
  6. Det virkade är min favorit ,passar dig perfekt men det är nog längesedan jag hållit i virknålen .kram Nette

    SvaraRadera
  7. Så flitig du har varit i helgen. Men visst är det skönt ibland att bara få rå sig själv och dessutom få så mycket gjort! Jag tycker också om att virka, men tar mig så sällan tid för att sitta ner med virknålen.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad fina de är! Så duktig du är! Önskar dig en skön måndag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Så jättefina pannband du har gjort, du skulle kunna sälja dem de är såååå fina! må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej sälja är uteslutet, enbart inspirera! ;o)

      Radera
  10. jätte nätta o färgkombinationen är såå fin :)

    SvaraRadera
  11. Du imponerar som alltid Ann-Lis. Så vackra! Du har inte funderat på att kanske börja sälja eller ta beställningar på allt vackert som du skapar? Är övertygad om att du skulle få sålt massor. :)

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men å nej... sälja eller ta emot beställningar skulle jag aldrig ha tid med. :o)

      Radera
  12. jättefina!!!
    skulle behöva en liknande när det blir vår..sen nåt slag. just nu är det så massor med snö..
    ~M~

    SvaraRadera
  13. Vilka fina rosor du virkat:) Jag säljer precis likadana i Lissboden som kvinnor från Indien tillverkar. De piffar till det mesta och jag använder dem nästan dagligen.
    Ha en fortsatt fin vintervecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  14. Hej! Mig fick du verkligen inspirerad! Jag är nybörjare och undrar därför vilken storlek på virknålen och vad för sorts garn du använt? H. Cila

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.