söndag 28 april 2013

Sista aprilhelgen


Dagen är solig och vacker, men ändå aningen kall och jag föredrar att vistas i uterummet. Under de senaste fyra åren har jag gett mig själv minst halvdussinet nya Mårbackor varje vår. Nu till helgen fick jag hem nya och vackert blommande, medan alla de som jag klippte ner tidigt i vår ännu väntar med blomningen.


Jag tog med mig en Mårbacka till storasysters och svågers fritidshem vid havet, där vi har tillbringat det senaste dygnet. Precis som förra året tjuvstartade vi litet med att ta farväl av april och se fram emot allt det vackra som maj brukar bjuda på. 

Vår bästa tid är nu!

12 kommentarer:

  1. Bara så härligt med Mårbacka.Underbara bilder.Ha en skön söndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Mårbacka står på min handelslista nu :)
    Härligt att få välkomna maj!

    SvaraRadera
  3. så många fina bilder.
    ha en fortsatt fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Njutbara bilder och ljuvliga blommor du visar!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Jättefina pelargoner i lådan, och jättefina
    bilder från din systers sommarhus.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Men så trevligt det är med alla fina blommor som vi kan njuta av i våra hem. Var ppå en mässa i dag med en hel del fina uteblomster. Jag blev så sugen men tyvärr tog kontanterna slut så jag får besöka deras butiker i stället.

    Vilken lycka att ha en badtunna i sin närhet...njuuut.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder...
    jag fick genast en längtan efter några Mårbacka.
    Snyggt när de finns en gammal trälåda.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  8. Det är nog något speciellt med Mårbackapelargonerna. Ska nog köpa mig en eller två nya, stora och fina i vår.

    SvaraRadera
  9. Mårbackorna är så vackra och de är ju alldeles passande i uterum.
    Klokt att tjuvstarta med villalivet för det är nog på våren det är allra roligast att börja vistas där. Fast om man vill hålla värmen är det nog minsann att jobba ute med något eller sitta inne så länge den kalla luften klamrar sig fast. Ha det gott i alla fall.

    SvaraRadera
  10. Vilken mårbackahimmel du har! Jag har aldrig haft en endaste en. Köpte en engelsk pelargon till påsk, men den överlevde icke. Är mårbackorna tåliga?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst har vi en härlig tid nu och visst är det underbart med Pelargoner. De är så vackra och ger så mycket glädje:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.