söndag 30 juni 2013

Farväl juni - Välkommen juli



Är det verkligen möjligt att juni har gjort sitt för i år? Farväl och Tack! Jag är inte alls missnöjd, men tycker ju att tiden går väldigt fort även på sommaren, eller kanske speciellt då. Vi kom just hem efter tre dagars nomadliv. Vi har varit vid havet och i går tog vi oss också en tur till äldsta sonens, kompositörens trädgård. Jag älskar att plocka pioner där och de gjorde sig fint i rosa rummet i sommarstugan.




 Vår musiker och pedagog till son har så många växter, fler än han vet om själv tror jag ;o)




I går gick vi längs gågatan på stan och njöt av den internationella matmarknaden och här har jag försökt dokumentera alla tvålarna jag köpte av en fransman ;o) Vi köpte också ostar, korv och oliver, som blev god mysmat där vid havet i går kväll.



Det har regnat en del, men på fredagskvällen var det riktigt fint väder. Och ja, jag vet att jag fotograferar många pioner och solnedgångar, men jag kan inte få nog av detta och jag vill dela med mig till min utspridda familj och mina vänner. Nu välkomnar vi juli, som kommer att bjuda på så mycket trevligt!

6 kommentarer:

  1. Jättefina pioner från din sons trädgård,
    och tvålarna har läckra färger. Visst
    gick juni ovanligt fort, vi får nog sätta
    lite broms på tiden nu.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!
    Jovisst var gågatan ett lyft för staden ... och oss :O)
    Ha en fin inledning på "min" månad!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Tiden går alldeles för snabbt. Känner att jag inte alls hunnit njuta av juni. Måste
    dra i handbromsen med juli för då vi övergår till augusti är hösten väldigt nära.
    Härliga foton av pioner och solnedgångar. Det är de som gör sommaren.

    kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  4. Den här sommaren springer nog sin väg ,jag hinner inte alls med .Vackra bilder att njuta av ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Härliga piontider! Jag kan inte heller se mig mätt på alla vackra pioner. Tvålarna passar bra till. Så mysigt de har det vid havet.
    Sommaren går fort och jag tycker att den precis har börjat. Nej nu njuter jag av ledigheten och går ut och gräver i trädgården.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Javisst går sommaren så snabbt! Men det gäller att njuta av varenda sekund. Jag njuter av dina vackra bilder och de fina blommorna (hade själv lyckan att få pioner igår av min snälla svärmor).
    Ha en fin start på juli månad!

    kram Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.