söndag 11 augusti 2013

Kramat ur det sista



Så har jag kramat ur det sista innan jobb tar vid på allvar. I mån av möjlighet brukar jag söka och frossa inspiration vid den här tiden. I onsdags besökte jag staden söderut där det har pågått romantikvecka. Huruvida det fanns romantik i staden ska jag inte uttala mig om, men jag fick träffa min syster över en cappuccino och strosa runt en stund. Torsdagen bjöd på jobb och träff med alla kollegerna och när jag kom hem stod husvagnen packad och klar för färd till staden norröver där Konstens natt var på agendan.





 Vill man träffa vänner och bekanta ska man strosa runt på stan en sådan kväll och det blir många stopp om man ska växla ord med alla. Med våra vänner tog vi bl.a. del av teaterns underhållning och efter en hel del andra evenemang njöt vi av en konsert på nattkröken i kyrkan.




Följande dag när mannen hade åkt till jobb promenerade jag in till stan i gråmulet väder. Ja, det blev att promenera mest hela dagen runt i stan. Inspiration var det ju som gällde.




Jag slog mig ner och vilade fötterna i Konsulinnans kafferum, som jag brukar när jag är ute på vift ensam.




Gårdagen var solig och så småningom blev det dags att checka ut från campingen.  Väl hemma firade vi en vän och det blev ett fint avslut innan rutinerna tar vid känns det som. Lycka till med allt Du företar dig och Tack till Dig som tittar in!



10 kommentarer:

  1. Bra att fylla på förrådet av energi och fina minnen inför jobbhösten. Låter som att du har gjort det på ett bra sätt. I morgon startar vi lärare så att vi kan ta emot våra elever nästa måndag.

    Ha en fin start.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Härligt veckoslut ni haft!
    ... och visst är de sanna de där orden ;O))
    Ha en fin skolstart!
    ♥ Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt skönt ibland att vandra ensam på stan. Loftet med konsulinnans kafferum, dit brukar jag också söka mig varje gång jag är till staden men allra mest för att titta på de fina hantverken.
    Önskar dig en bra start på jobbet.

    SvaraRadera
  4. Roligt och hitta på saker så här innan
    jobbstart, det skulle man ju gjort. Jag
    har bara varit hemma och inte gjort något
    vettigt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Tack för de fina bilderna du delar med dig av.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Visst behöver man både inspiration och samla energi och riktigt njuta av sommarens sista lediga dagar. För sedan börjar den inrutade vardagslunken och då blir det sällan dom där spontana dagarna. Dom där som är så roliga att plocka fram ur minnet när höstregnet kommer farande... Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. I dag blev en sådan där dag när jag samlat inspiration. Det tog länge innan jag kom igång, men nog blir det säkert bra i alla fall :)

    SvaraRadera
  8. Ja, dit for det sommarlovet, det försvann lika fort som alla andra somrar. Egentligen borde man ju passa på att bjuda av allt det vackra som augusti innebär, men jag blir vemodig så fort vi vänder kalenderblad, eftersom jag alltid tar ut allt trist i förskott. Jag borde verkligen bli bättre på att leva i nuet.
    Hur som helst vill jag önska dig ett gott, nytt arbetsår.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Du gjorde verkligen trevliga saker dom sista semesterdagarna, mysigt med så mycket trevligt på gång. Vackra bilder också!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.