söndag 1 september 2013

Augusti mötte September



Det här var helgen när vi sa farväl till augusti och välkomnade september. Det råkade bli så denna villa-avslutning och veneziad. För oss gällde samma tradition som nästan alla år, nämligen att vi firade vid min storasysters sommarstuga. Vi blev åtta stycken när äldre tvillingsonen med flickvän anlände.




Det duggade, men var ändå en vacker kväll. I år satt vi inomhus och vi hade knytkalas, så det blev rätt mycket mat att njuta av allt medan augusti övergick i september.




Som de flesta torde veta vid det här laget rådde förbud för fyrverkerier och öppna eldar. Fyrverkerierna saknade vi inte och marschallerna lades ut på stenarna ute vid vattnet. Så gjorde nog alla längs hela strandremsan vad vi kunde se.




 Som alltid när vi hälsar på hos andra har vi med våra "två rum och kök", som du kan se där bakom golfbana och tennisplan. Det var en vacker avslutning på sommarstugesäsongen även om det regnar idag och jag inte alls är färdig med den här sommaren och villalivet ännu.


 


Hos min syster blommar tio rabattrosor för fullt, men nu sitter vi alla här hemma och väntar på att storebror ska dyka upp så vi får fira honom. Han har födelsedag i morgon! Hoppas du som tittar in här har haft en fin helg och får en bra början på september!

9 kommentarer:

  1. Åh så vackra bilder.
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  2. Så fin tradition med tända ljus på
    stranden för och tacka sommaren.
    Ser jättemysigt ut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Nu har jag äntligen tid att läsa ikapp!
    Fina inlägg här!
    Det blev ju en fin kväll trots allt. Vi satt ute på balkongen tills det blev mörkt, såg en hel del raketer fast vi inte hade några egna.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Jo tack, det blev en fin villa-avslutning. Men idag är det regn, inte lika roligt. Vi är ju inte heller färdiga med villalivet, utan längtar till ytterligare soliga dagar vid bryggan.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Varmt och skönt hade vi hos oss ,också marschaller på stranden .Regnet har gjort sitt idag mäktiga syner vi såg på hemvägen ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Jag visste nog att de inte skulle orka lyda förbudet i den skärgård där vi befann oss, och visst hade jag rätt. Själv är jag inte brydd i fyrverkerier, för mig räcker det med lyktor.
    Och för mig får sommaren gärna töja ut sig långt in i september. Jag är heller inte klar med sommaren än, även om vi plockade hem sängkläderna från stugan redan. Jag undrar om jag inte förhastade mig...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Som jag njuter av dina fantastiska bilder Ann-Lis! Helt magiska och så där vackra som bara sensommaren kan vara. Vilken fin helg ni har haft. Jag hoppas att den fina känslan följer med in i den nya veckan.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Praktiskt det där att kunna ta sina "två rum och kök" med sig när man åker bort. Ja det blev en fin villaavslutning och raketerna saknade jag inte.

    SvaraRadera
  9. Så underbart det blommar och vilken fin helg ni har haft. Tycker så mycket om beskrivningen i förra inlägget, att luften är som glas. Så känns det faktiskt ofta om hösten.

    Ha en fin september!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.