söndag 29 september 2013

Gammalt, nytt och kärt




På Hem och Skola-dagen hade vi en liten loppis i vår skola och jag hann investera i någon skolplansch innan dagen tog slut. Nu finns nog inte min favorit smultron, som genuin vintage skolplansch...




... men däremot har jag den och flera andra som kopior i nyproduktion, både i A3 och A5 format.




Jag har också roat mig med att rama in bilder ur Flora i färg, som jag hade från förut.




Tvillingsönerna som bor i Stockholm och Helsingfors har varit hemma och i går tog vi en tur via mina föräldrar till sommarstugan.




Det är bra mysigt att sitta flera kring bordet, speciellt när var och en komponerar sin egen frukost. Storebror dök också upp och då kände den här mamman sig väldigt nöjd. ;o) Ha en fin sista september!




11 kommentarer:

  1. Ser att du haft ett härligt veckoslut men nära och kära... Gillade dina finfina stövletter i förra inlägget !
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder och planscher dom där!
    Jaadu, vilken gripande möte hos Skavlan ...
    Mor är man alltid, lik hur ... :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. vackra planscher
    Ha en fin vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Så värdefulla stunder det är när hela familjen är samlad. Vackra dagar fick vi också. Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Jag kan tro att det känns värdefullt att ha alla söner samlade. Och vilken vacker sång du länkade till.
    Så fin gammal plansch! Jag har också tänkt på att rama in florasidor, måste bara skaffa ramar.

    SvaraRadera
  6. Så fin helg du har haft. Familjesammankomster är guld värda. Och fina planscher har du, ser jag. Vid sonens lågstadieskola sålde de också ut planscher för några år sedan, men jag var för sent ute. Men jag fick fina landskapsbilder, bl.a. från Kuusamo och Laduga.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Låter som ett väldigt bra veckoslut för dig. Kanske får du även en fin vecka men på annat sätt. Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Roligt och ha alla sönerna hemma, det brukar
    vara svårt och samla alla. Jättefina florabilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få ha sina barn hemma lite, ja få rå om dom e inte dumt. Jag har virkat hjärtana som du hade beskrivning på från 2012, tack för det.
    Önskar dig en fin dag/kram

    SvaraRadera
  10. Så trevligt att få se dina söner samlad på bild. Blir kanske inte så ofta de är hem på samma gång.
    Och visst var det en härlig helg.
    Tyvärr missade jag loppiset. Den svarte planschen gillar jag.

    kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  11. Jag blir så glad och varm i hjärtat å dina vägnar när du har dina "små" samlade. Så värdefullt.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.