tisdag 17 september 2013

Tildahäfte med nöjen



Det droppar in litteratur av varierande slag denna september och nya Tildahäftet är en kär tillkomst i samlingen. Häftet innehåller några mönster på lappteknik, dockor, djur och julvackert. Vinternöjen!




Det började klia litet i fingrarna när jag såg bilden på den där isbjörnen.




Nu hade jag inget tunt  "päls"tyg hemma utan satte in en bit fleece i symaskinen...




... och ut kom denna lilla isbjörn, eller vad nu åskådaren anser den likna.
Ha en givande dag!

15 kommentarer:

  1. Så vacker den blev .klickade hem det där häftet igår kväll också ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Det lät enkelt det där ;) och söt blev den. Kanske jag borde skaffa häftet för att få lite mer pysselinspiration . Det enda pyssel jag håller på med nu är de fotoböcker jag har på gång ...

    SvaraRadera
  3. fin blev din isbjörn. Så där bara, sim sala bim:)

    SvaraRadera
  4. Du är nog SÅ händig! Den blev jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sötgris! Den är ju jättefin. Kul att se lite ur häftet.

    Hoppas att du har haft en bra skolstart. Det rullar snabbt på.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Underbar Ann-Lis! :) Och vilka ljuvliga bilder sedan. Och buketten med pionerna... så ljuvlig. :)

    Ha en fortsatt fin vecka vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Men så fin! Helt underbar :)
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Vad fin!!! Så duktig du är!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. Vad fin!!! Så duktig du är!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  10. supersöt fina alla tildafigurer har köpt en hel del böcker jag med, men inte denna ännu

    SvaraRadera
  11. Jättesöt i din version!
    Skulle vara kul att bara kunna svänga till nåt då man får inspiration, men jag och en symaskin är ingen bra ekvation :).

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  12. Helt underbara... och den med brunt stjärnband är absolut fantastisk! ♥

    Skön helg till dig!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  13. Tur att du tipsar om nya böcker.. Tilda böcker är så härliga...
    Isbjören är en riktig sötis!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.