tisdag 8 oktober 2013

Inspirerande utflykt



Det är meningen att jag ska dela med mig litet av söndagens inspirerande utflykt till Seinäjoki. Där ordnades hantverksmässa, som så många gånger förr den här tiden på året. Det är några år sedan jag besökte den senast. Mina kassar fylldes med papper och olika materialsatser. Här kan du se tofflor jag virkade när jag kom hem.




 De är så stadiga, så jag kan tänka mig att de duger att gå på snö med, eller som "picka-i-tofflor" när jag ska vistas i uterummet. Materialsatsen får man härifrån.




 De här mobilbilderna är tagna av en monter fullpackad med maskotar som har gjorts av skolelever. En salig blandning och riktigt kreativt! :o)




Vi vandrade i parker och längs ån (det gäller att få de där hälsostegen) och hade picknick på bänkarna vid ett kampus. Ärligt talat är vi inte så bekanta med den här staden. Det vanliga är att man gör sig ärenden till shoppingcenter eller tågstation.




Nåväl, det var en fin och färgsprakande dag och till råga på det hade vi brittsommar i går. När löven i naturen faller får bokträdet i klassen allt fler blad. Livet är vad man gör det till!



6 kommentarer:

  1. Vilka fina rejäla tofflor. Det vore skoj att virka ett par. Synd bara att jag inte kan finska. Vet du om deras materialsatser finns att köpa på svenska? /maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att materialsatserna finns att köpa på svenska, men bilderna som följer med är fina. Jag försökte fotografera i närbild så att den som virkat förr kan få en aning om vad det handlar om. Jag började virka en cirkel från tårna och utgick sedan från 23 maskor. Därefter virkade jag fram och tillbaka förutom nio maskor ovanpå foten. Det bästa är att virka utgående från sin egen fot och man får beakta material och storlek på virknål. Jag använde virknål nr. 7 :o)

      Radera
  2. Jag kan tro att det var en inspirerande utflykt. Fina tofflor!

    SvaraRadera
  3. Så mycket härligt du bjuder på! Dom där tofflorna ser så härliga ut och det gör förresten elevernas maskotar också. Och så fin dörr med alla löven, är den från din skola?
    Ha en fin fortsättning på höstveckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skrubbdörren finns i min klass. ;o)

      Radera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.