måndag 4 november 2013

Litet Lagom Mycket



Den gångna helgen vill jag summera genom att kategorisera den i Litet Lagom Mycket. Jag antar att det bara är jag som förstår hur jag tänker då, men något ska man ju ha att komma med. ;o)




Litet pyssel har det blivit. Jag gjorde några girlanger med pappersänglar.




Kopieringsunderlag till dessa finns i senaste Tildahäftet "Tildas Vintergleder". Ett väldigt enkelt pyssel som påminner litet om papperspysslet jag visade här!




Lagom mycket hemma har det blivit eller tillräckligt för att varva ner i soffhörnet och hinna vara ute och promenera runt husknutarna. Inte mer än så, men alldeles lagom.




Mycket musik och underhållning har det blivit den första novemberhelgen. Det blev musik till middag, flera musikprogram på tv och inbjudan av svågern till Verdis Requiem. Hjärnan blir lycklig av mycket musik och det är väl ändå tur att vi alla har möjlighet att få leva i överflöd av den samma!


Music was my first love
and it will be my last.
Music of the future
and music of the past.

To live without my music
would be impossible to do.
In this world of troubles,
my music pulls me through.

~John Miles

11 kommentarer:

  1. Tänk vilken skön helg att få bestämma över sin egen tid .Dom med papperskjolarna har jah också funderat på ,kram nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Angående egna tiden. Som du vet är det endast en bråkdel som nämns i denna blogg ;o)

      Radera
  2. Lagom är ett bra ord, blev en bra helg.
    Jättesöta ballerinor, du gör alltid så
    fint pyssel.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lagom kan ha väldigt olika betydelse för olika människor! :o)

      Radera
  3. Underbara änglar, trippande så lätt på tå. Musiken var säkert mer än lagom. Ser så härligt ut. Ni kanske skall till samma ställa nu till helgen?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Det låter som du har haft en trevlig helg med en perfekt dos av litet lagom mycket Ann-Lis. Och vilka söta änglar du har pysslat ihop. Så fina! Jag tycker om dina ord om att hjärnan blir lycklig av mycket musik. Jag kan bara nicka instämmande. :)

    Ta hand om dig kära vän!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Det låter som att du hade en lagom trevlig helg, inte för lite och inte för mycket av något, utan precis passligt :) Visst är det härligt med musik, man blir ju så glad av musik!
    En skön vecka önskar jag dig!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  6. Oh, blir alldeles avundsjuk av att höra att du varit på Requiem, jag älskar konserter med stooor musik!
    Att sedan hinna pyssla lite också gör det hela ännu trevligare.
    Lagomhelg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilka otroligt söta ängelgirlanger!!

    Requim, underbart vackert

    kram kajsa

    SvaraRadera
  8. Dina pappersänglar slash ballerinor är helt magnifika. För att vara lite FB-nördig: Dubbel-like!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.