fredag 8 november 2013

Ny hobby



 Som du kan se har jag fått en ny hobby - att klippa siluetter. Jag är litet förtjust i det där. Det är bara det att det inte är jag som klipper. Det gör min nya Silhouette Portraitmaskin ;o) I kväll har jag försökt lära känna den. Litet knepigt att förstå sig på alla finesser, men jag tror det börjar sitta nu efter att det har jobbats febrilt i hjärnkontoret. Jag fick till en hel del skapelser, några julbetonade som jag får visa sen.



 En ny bok kom också med posten idag. Kan tänkas att man får någon idé. Bilden med vingarna är tagna ur boken. Idag fick Kalle Skata och Kurre Ekorre nya väskor att sitta i när de far hem till skolbarnen på äventyr. De äldre eleverna syr lapptäcken och kanske någon redan listade ut av det har använts stuvbitar från det stora blågula varuhuset. Bilden här nedanför är lånad därifrån.




Tror bestämt att det blev fredag!  Ha det gott så länge!

10 kommentarer:

  1. Pysselmästaren, det är du! Spännande med den siluettmaskinen. En ny pysselbord är också kul. Lapptäcken är kul och det ena blir aldrig det andra likt men snygga är de.
    Skönt med fredag. Jag har min längsta arbetsdag då eftersom jag åker till mitt andra jobb kl. 13 varje fredag. Men å andra sidan gör jag inget jobb på kvällen.

    Ha en skön helg

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Snygga siluetter! Det var en intressant hobby du skaffat dig. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag alldeles pyssel-inspirerad! Sy lapptäcke kanske vore nåt! Jag och barnen ska göra trolldeg idag och det kanske får räcka för dagen. Ha en skön fredag, kram Maja

    SvaraRadera
  4. Fredag är aldrig fel... Nu blir jag också pysselinspirerad...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Oj va kul och vad fint det blev , höll på att köpa nåt liknande men betydligt enklare variant som man kopplade till en dator när jag var som mest i scraptagen men det blev en cuttlebug med plattor och alfabet som man vevar igenom i stället .Har ett gäng alfabet ,
    spetskanter och figurer kanske skulle ta och damma av den .
    Ha en trevlig helg .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Hej ! Jämmer så härligt du fixat till.. Så vacker siluett !
    Har aldrig hört talas omen sådan manick... Kaisas bok borde jag skaffa. Hon växte upp i våran by...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Så vackert Ann-Lis! Och vad roligt att ha hittat en ny hobby. :)

    Jag hoppas att du får en riktigt fin helg vännen. Här ska det ångas tapeter imorgon. Hela familjen ska riva tapeter i vardagsrummet. :)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Jag har en Silhouette i min ägo också, men den samlar mest bara damm nuförtiden. Den har faktiskt inte ens varit ikopplad sen vi flyttade till huset i april 2010...innan dess använde jag den nog en del. Har du den varianten som kan ta 30x30 cm papper? Min kan bara ta A4 vilket jag tycker är lite trist eftersom scrappapper är 30x30.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycks vara senkommen! Jo det är en A4-modell och det är ok för mig som inte scrappar. :o)

      Radera
  9. Vad duktig och kreativ du är, så vacker siluett! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.