lördag 7 december 2013

Tidig julglädje



Som du kanske vet brukar jag inte gilla att man skyndar med julen. Det är tvunget i mitt jobb, speciellt som vi har julfest om fem dagar, men hemma väntar en hel del på pyntning ännu. Det är inte allt det där runt omkring som är huvudsaken. Det viktiga är att man får vara tillsammans med sina nära och kära. Det har vi fått vara den här helgen. Det har blivit litet tjuvstart på julen med hela familjen och närmaste släkten. Sonen som bor i Stockholm åker på jobb till Indien över en månad så nu har vi fått fira med honom. Här har getts behandlingar, spelats en rad instrument och julsånger, det har fotograferats och vi har sett filmer och ätit gott. En riktigt bra helg och ännu är den inte slut.




"Ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få..."

7 kommentarer:

  1. Vad du är förståndig som inte stressar fram julen på hemmaplan. Jag har äntligen börjat känna likadant.
    Vad mycket roligt som händer i ditt liv just nu. Alla barnen på plats, bröllop och mycket annat som gör livet lite extra värt att leva.
    Vad glad jag blir när du skriver att du tänker på mig när det gäller Hötorget och blommorna där men det beror säkert på mitt tjat om hur vackra blommorna är.
    Jag önskar dig en fortsatt fin adventshelg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en fin andra advent och en underbar vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Indien, det var inte nästgårds. Tur att ni kunde
    fira nu innan han åker. Ni fick en bra helg.
    Kramar på advent
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Ja det gäller att ta vara på stunderna och så fint att få ha familjen samlad !

    SvaraRadera
  5. Det låter så där riktigt härligt, alla samlade och inte dom där kraven som kommer med själva Julafton. Jag har börjat tycka att det får bli som det blir med det här med julen, det får komma allteftersom, det liksom ordnar sig!
    Så härlig bilden med händerna vid pianot är!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det blir jul utan alla måsten. De finns dom som städar alla skåp till jul, har även jag gjort också någon gång till jul. Men det var någon som sa att om man inte menar fira jul i skåpet så kan man nog göra det senare istället.
    Låter som ett skönt veckoslut.
    Ha en bra början på veckan som börjar!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  7. Jag kopplar inte heller ihop julen med stress, och tycker synd om dem som gör det.
    Skönt att ni fick en helg tillsammans nu.
    Riktiga klassiska pianofingrar där på tangenterna. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.