fredag 3 januari 2014

Visioner och tankar



Har du börjat ett nytt och bättre liv? ;o) Jag gav inga nyårslöften, men jag har visioner eller tankar och funderingar om vad jag vill uppnå år 2014. Tänkte att jag kan börja med en tacksamhetsburk. Tyckte det var utmärkt när jag hade denna burk Quattro Stagioni (fyra årstider) i köksskåpet. Jag kommer under år 2014 att fylla burken med lappar där jag skriver ner något jag är tacksam över. Tycker du att det låter flummigt?




Jag är inte den enda som gör det och jag kunde fylla burken redan idag. Bl. a här kan du få tips! Tänker som så att ju mer man gnäller, ju mer har man att gnälla över - ju tacksammare man är ju mer har man att vara tacksam över.


 

Tacksam är jag också över nyåret med våra vänner. Vi firade med god mat på restaurang och blev sedan, efter ett stopp med balkongutsikt mot fyrverkerier, otroligt bortskämda långt in på det nya året hemma hos vännerna.




Nu laddas batterierna medan de få röda detaljer av julen som finns här har plockats bort. Men visionerna då? Jo, jag vill skapa mer, lära mig något nytt, resa till nya och gamla platser, hinna läsa mer, äta hälsosamt och motionera. Det vill jag!

9 kommentarer:

  1. Inte alls flummigt med burken, det är jättebra att påminna sig om allt fantastiskt man har runt omkring sig. Du kommer nog få svårt att få ner alla lappar i burken :-)
    Mina nyårslöften är att stressa mindre, le mer och ge mer.

    SvaraRadera
  2. Bra sätt att komma ihåg allt det man har att vara tacksam för. Mål och visioner är alltid bra att ha. Jag ska försöka att förverkliga åtminstone några av mina också :)

    SvaraRadera
  3. En tacksamhetsburk var ju en strålande idé!
    Jag har inte några nyårslöften eller så, jag bara fortsätter och försöker hela tiden och viljan att lära mig saker finns med varenda dag. Men det är ju bra att påminna sig om det lite oftare.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin idé med en tacksamhetsburk! Jag tror som du att ju mer man tänker på vad man är tacksam inför, ju mer känner man sig tacksam och kan då också njuta av livet lättare!
    Önskar dig en fin helg, kram Maja!

    SvaraRadera
  5. Nej inte alls flummigt, istället mycket positivt. Att vara tacksam betyder ju att vara mer än nöjd med något och visst gnäller vi alla allt för mycket. Tack för att du puffar på oss med din tacksamhetsburk. Ha det fortsatt gott.

    SvaraRadera
  6. Thank you for sharing my post with all of your readers! I just love your photos and I have that same jar...it's one of my favorites. Happy New Year and thanks for sharing your gratitude! :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att den där burken är en riktigt bra idé! Och tänk att ta fram den om ett år och läsa alla tacksamhetslappar. Finfina bilder också.
    Jodå, jag ska bli en bättre människa, både vid nyår och varje måndag hela året. Jag vill tänka mer på vad jag köper och vad jag äter, jag vill motionera mera och så vill jag bli bättre på att kommunicera.

    SvaraRadera
  8. Fin idé och vill önska dig ett fint nytt år!
    MALIN

    SvaraRadera
  9. Kanske väldigt positivt ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.