måndag 10 februari 2014

Runt, runt



Med eleverna sjunger jag om året som går runt och nu tog nog året ett extra skutt framåt vad beträffar årstid. Väldigt intressant fenomen det här. En helg gick förbi med vila, umgänge och underhållning. Vännerna kom förbi på en saltbit innan vi for på revy. På tal om tid fick jag en bok "Det händer när du vilar" (Tomas Sjödin) av dem och den bjuder på många klokord:

I stället för att tänka "Det tar tid",  försök tänka "Jag har tid".

Tiden går inte, den kommer.




Runda vaser gillar jag, men jag har inte haft en tanke på att investera i glasvasen Dagg, som syns på otaliga bloggar och som det har skrivits mycket om. Mina runda vaser kostade inte många.




Här testade jag sammanfoga åtta hjärtan av remsor från min Rose-tapet. Denna hjärtkrans kommer jag att göra i tjockare papper med eleverna.

5 kommentarer:

  1. Tur att vi har olika smak jag gillar ju allt som är kantigt och absolut inte runda saker ,Nog för att det ser snyggt ut med dina tulpaner ,fiffig hjärtekrans ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Tycker att det är super snyggt med runda vaser .Fina bilder.Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Runda vaser gillar jag också och den på översta bilden finns också hemma hos oss. Vacker krans ni har på gång.

    SvaraRadera
  4. Mjuka runda former...det gillar jag i inredning. Vackra buketter hos dig. Har du firat din dag? Det är ju som du skrev ganska tätt mellan våra dagar.
    Den fina kransen i tapetremsor skulle man kanske försöka sig på att göra.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt. Hela tiden får man tala sig själv tillrätta när det gäller tid och jag gillar verkligen dina citat ur Thomas Sjödins bok. Han är fantastisk och har mycket att tillföra med sitt enkla språk. Fin hjärtekrans du gjort. Allt gott!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.