torsdag 20 november 2014

Internationella barndagen



Tittar in med en snabb hälsning på Internationella barndagen. Två elever som har broderat med stjälkstygn fick sina alster färdiga i går. En av dem sydde en tavla, den andra en kudde. Det bästa vi har är varandra, inte sant! Idag slår vi ett extra slag för Barnkonventionen. Alla barn är lika mycket värda och ingen är som du! Hör här!




Vi är alla som pusselbitar, olika men lika unika
vissa bitar passar inte ihop men alla passar med nån...

♥︎

11 kommentarer:

  1. Så fina och så sanna ord ♥
    Ha en bra dag du också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har läst mycket om Barnkonventionen
    via jobbet, det skapas historia nu när den
    fyller 25. Och så duktiga elever, jättesöta
    broderier.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Fint att man firar internationella barndagen. Det visste jag inte. Samma broderi har jag sytt till ett av barnbarnen. Jag har sytt olika broderier till alla sju:)
    Hoppas du har en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så fina och så sant. En viktig dag att uppmärksamma. Mångfald och respekt för varandras olikheter och likheter. Det är viktigt det.

    Ta hand om dig kära vän.♥

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så sant!
    I måndags avslutade jag min konstklubb med barnen på ett annorlunda sätt. De fick blunda och lyssna till sången Du vet väl om att du är värdefull. Många sjöng med i refrängen. Det är så viktigt detta... att få känna sig betydelsefull...
    Jättefin bonad!
    Snart helg!
    kram

    SvaraRadera
  6. På alle måter vakkert!
    God helg til deg.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  7. Så fint! Vilka klasser har du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle gärna vilja veta vem som frågar :o) Jag undervisar alla skolans elever i textilslöjd. Dessa är fjärde klassister. :o)

      Radera
    2. Jag visste inte vilken profil jag skulle välja eftersom jag inte har blogg eller konto på de ställena den gav förslag till, men skall pröva med ett av dem nu. Är en lärare från södra Finland som också jobbar med textilslöjd, nyfiken därför. :) De är så duktiga, dina elever!
      Med vänlig hälsning, Rina

      Radera
  8. Vilka fina ord och vackra alster!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.