torsdag 16 april 2015

Det här med gröna fingrar



 Bjuder denna dag på tre opolerade och gröna bilder. Ibland blir jag faktiskt trött på allt som är tillrättalagt. Verkligheten är allt annat, som nu när jag har otrolig energi och har lust att skapa. Kaktusar i olika former är på agendan inför en tillställning nästa vecka. Du kan titta in här om du vill sy en växt som inte kräver gröna fingrar. Jag råkade ha ett likadant tyg och behövde inte tänka desto mer, bara sy och förbereda för kommande projekt.  




 I ena sonens rum växer det okontrollerat. Trevligt att se spår här och var efter att sönerna har varit hemma, som en hårsnodd, en knapp och ett plektrum. Opolerat och fångat här och nu. 




 Här är några av de Mårbackor jag klippte ner tidigare. Härligt när det lyser grönt litet varstans även om växterna försummas och fingrarna inte är gröna. 

4 kommentarer:

  1. Men visst har du gröna fingrar, du har
    ju jättevackra växter jämt ju! Din kaktus
    gillar jag skarpt, mycket bättre än vanliga
    stickisar.
    Ha en skön fredag och helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Ja visst skall det vara opolerat också, verkligheten är ju rätt viktig den med. En polerad fasad är ju inte alltid det trevligaste. Tycker själv att man känner sig mera välkommen i ett levande hem än ett hem som är polerat till tusen.
    Dina Mårbackor är bara för fina. Blir nästan avis på dom för alla mina pelargoner har dött i år, varför vet jag inte. Ha det gott i ditt sköna uterum.

    SvaraRadera
  3. Ha, vilka fina bilder och jag gillar kaktusen väldigt mycket!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Så fin växt du syr, det måste prövas.
    Ha en toppen lördag
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.