tisdag 28 juli 2015

Dagar att fira



 Igår var det sex år sedan jag började blogga under namnet Lyckoslanten. Som du säkert har läst i högerspalten heter marken där vi bor precis så. Det är inom de närmaste veckorna trettio år sedan vårt hus blev färdigbyggt och vi kunde flytta in här. 




 Här nere i trädgården och ända ner mot ån, fanns förut ett växthus och det var en av de förra ägarna som registrerade marken som "Lyckoslanten" flera år innan den kom i vår ägo. 




  Jag värdesätter att få bo mitt i naturen, i lugn och ro och med/trots alla dessa pågående projekt. Här om dagen rök närapå alla växter (mest lupiner) vid dammen när Herr Trimmare var i farten.




 I morgon ser vi fram emot att sönerna kommer hem och det ska firas födelsedag under veckan, precis som vi brukar så här i slutet av juli. 

Hoppas du får vackra dagar framöver! 

6 kommentarer:

  1. 6-års gratulationer till dej!
    De är en ganska så lång tid och hoppas på fortsatt
    iver med bloggen!
    Det är alltid lika trevligt att titta in till dej fast jag inte varje gång lämnar en kommentar!
    Ha en trevlig dag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Så vackert och lummigt det är på Lyckoslanten! Grattis på 6-årsdagen och önskar er trevliga firardagar framför er i veckan! Ha en fin vecka <3

    SvaraRadera
  3. Den där Herr Trimmare känner jag igen, han brukar dyka upp här också emellanåt. Lupiner, nunneört, löjtnanshjärtan...jodå det mesta råkar illa ut. I år har jag har bott 30 år i mitt hus och jag värdesätter också lugnet här på landet. Det är så skönt att öppna dörren på bilen när man kommer hem från stadens sorl och bara njuta av tystnaden.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Grattis till din fina blogg! Din lummiga och vackra trädgård såg jag skymten av igår när jag åkte förbi ;O) Fullt program har du haft ser jag med utlandsresa, bröllop, teater och mycket annat! Trevligt!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint ni har att fira kära vän. Varma grattiskramar till dig!♥ Jag förstår att ni njuter av ert vackra paradis, Lyckoslanten. Ni har det det så fint. Och vad roligt med besök av sönerna och födelsedagsfirande. Ha det fint tillsammans.♥

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Många orsaker att fira alltså! Önskar er en riktigt fin helg!
    Helen

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.