torsdag 19 november 2015

Snöflingor



 Det var nog meningen att jag i den här bloggen skulle dokumentera pyssel av allehanda slag. Det har varit litet si och så med den saken de senaste åren. Jag undervisar fem lektioner i veckan i slöjdämnet, men elevernas produkter är så personliga och därför syns det inte mycket av detta här. Själv får jag också mitt kreativa behov tillfredsställt i jobbet. Men ibland gör jag modeller, som i går kväll när jag satt bland doftpelargon och levande ljus och virkade snöflingor på löpande band. 




 Doktor Westerlund eller Rosengarium är en gammeldags krukväxt, som anses sprida hälsobringande doft. Jag har tre präktiga exemplar bland alla Mårbackorna i uterummet. 




 Återkommer med snöflingorna senare. Mönster finns i årets Allers Julmagasin. Nu åker jag iväg med mina modeller och försöker inspirera någon under dagens lopp. Ha en fin dag! 

3 kommentarer:

  1. Mysigt och vackert bland doftpelargonerna.
    Fick inspiration av dina virkade stjärnor, måste söka fram garn och
    virknål till veckoslutet.
    Ha en bra dag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Jättesöta flingor! :)
    Vi får väl tillverka våra egna flingor snart, vad det verkar!
    Hoppas nu advent blir vit!
    Må fint!

    SvaraRadera
  3. Oj så vackra snöflingor. Tror bestämt att jag skall sno ditt mönster genom bilden du visar. Jag har redan virka många olika snöflingor men den här var ny.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.