tisdag 3 maj 2016

Maj du sköna!



 Så kom maj och på en nivå börjar man förstå att sommaren är nära, men ändå inte riktigt... Det går ju så fort allting! Vi har i varje fall firat en mycket god och vacker Valborgshelg hos våra vänner. På första maj skippade vi evenemang som fanns till buds i stadsmiljö och njöt i stället tillsammans av gammaldags miljöer, både vid Stundars hantverksmuseum och Brinkens museum. 




 Naturen är verkligen full av löften nu och även om blomningen inte har hunnit så långt här omkring, kan man se hur det börjar knoppas litet varstans. 




 I går kväll fick vi dela middag med våra sverigevänner och i kväll fick jag ta del av en trevlig tillställning på min arbetsplats. Mina pompoms har jag placerat i korridoren utanför mitt klassrum. Läroplansfärgerna ;o)




Ha en fin början på maj! 

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder Ann-Lis och den första bilden ger mig lite Kajsa Kavat-känsla med de polkagrisrandiga markiserna över stånden. Mysigt att njuta av Valborgshelgen tillsammans och ha det gott i solskenet. Dina pompoms lyser upp som härliga solar de också. :)

    Ta hand om dig vännen och ha en fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.